Mazda przedstawiła swój czteroletni plan The Mazda Advancement Plan, który realizowany będzie w latach 2007 – 2010. Plan przewiduje innowację produkcji i reformy strukturalne. Termin reformy strukturalne oznacza m. in. poszerzenie współpracy Mazdy z macierzystym Fordem. Zarazem Mazda chce polepszyć postrzeganie marki zarówno wśród klientów, jak i na rynku oraz zwiększyć zyski.

Do planu średniookresowego Mazda przygotowało trzy podstawowe filary numeryczne: 1,6 mln sprzedanych samochodów w skali ogólnoświatowej; uzyskanie zysku eksploatacyjnego ponad 200 mld jenów i zwiększenie wskaźnika rentowności sprzedaży o 6 procent przy zapewnieniu stabilności wypłacanych dywidend.

W planie dokładnie są opisane zmiany na poszczególnych rynkach. W Chinach Mazda planuje sprzedawać 300 tys. samochodów rocznie. Żeby zrealizować ten cel firma musi odpowiednio dostosować całą sieć dealerską w Chinach. W Ameryce natomiast Mazda planuje skupić się na image i efektywniejszym pozyskiwaniu młodszych klientów. Jednym z celów, które mają być osiągnięte jeszcze w tym roku, to zwiększenie produkcji samochodów w Japonii do 996 tys. egzemplarzy.