Proszę sobie wyobrazić, że na drodze stawiamy pierwszy egzemplarz samochodu marki Mazda, a ma to miejsce 75 lat temu. Dokładnie we wrześniu 1931 roku. Nie był to co prawda jeszcze typowy samochód, ale dostawczy trójkołowiec. Dalszą czynnością jest zaparkowanie obok najnowszej Mazdy 2. Pytanie: Jak jest to możliwe, aby obok siebie stały zaparkowane, pierwszy i ostatni (jubileuszowy), dwa modele tej samej marki z różnych epok?

Byłoby to jednak możliwe, ale pomiędzy tymi samochodami powinny zaparkować jeszcze trzy kolejne modele. Jednak, gdyby Mazda ustawiła obok siebie wszystkie dotychczas wyprodukowane przez siebie samochody, to te 40 mln egz., aż trzykrotnie okrążyłoby kulę ziemską.

Podczas uroczystości, Hisakazu Imaki, prezydent Mazdy w hali produkcyjnej nr 2, tuż obok centrali w Hiroszimie, powiedział: Wyprodukowanie takiej liczby aut, to dla nas jeszcze nie oznacza końca egzystencji. To dla nas dopiero początek kolejnych sukcesów.

Szef japońskiego producenta pochodzi z Hiroszimy i doskonale pamięta odbudowę fabryki po zniszczeniach wojennych i zrzuceniu bomby atomowej przez Amerykanów. Fabryka nie uległa całkowitemu zniszczeniu, bo znajdowała się za pagórkiem. Jednak do dzisiaj można tam znaleźć cegły, które pochodzą z rozwalonych budowli. Stąd też Mazda jest także jednym z ważnych symboli Hiroszimy.