Na specjalną galę "Mazda blue night", świętująca właśnie pierwszą rocznicę istnienia w Polsce firma zaprosiła gości do Teatru Sabat. Chętnych obejrzenia nowego modelu (a przy okazji jak zawsze interesującego spektaklu rewiowego) było tak wielu, że właścicielka teatru, Małgorzata Potocka miała wręcz ból głowy, jak ich wszystkich pomieścić...
Na szczęście wszystko się udało i w niebieskich kolorach bawiono się znakomicie, podziwiając (niebieski oczywiście!) model najnowszej Mazdy3. Sama prezentacja odmienna była od spotykanych często, "nadętych" imprez: samochód pokazano w sposób wesoły, luźny, ale ciekawy.
Dopełniając dziennikarskiego obowiązku odnotujmy wystąpienia Wojciecha Halarewicza - Dyrektora Generalnego Mazda Motor Poland oraz Magdaleny Węglewskiej - Dyrektora ds. PR.
A teraz przyjrzyjmy się nowemu modelowi japońskiego producenta.
Najnowszy kompaktowy samochód Mazdy zastępuje poprzednika, który debiutował w 2003 roku. Model szybko stał się bestsellerem Mazdy, osiągając sprzedaż ponad 2 miliony sztuk i ponad 90 nagród motoryzacyjnych na cały świecie. Od początku jednym z największych rynków była Europa - nabywców znalazło tu ponad 480 tysięcy samochodów Mazda3. 80 procent klientów wybrało hatchbacki, 20 procent - sedany.
Wygląd zewnętrzny
Nowa Mazda3 to połączenie designu starego modelu z interesującymi elementami sportowymi. Jest nieco dłuższa i ma bardziej agresywny wygląd (zwłaszcza wersja Sports o bogatym wyposażeniu i odrębnej stylizacji...).
W nowej wersji zastosowano zintegrowany przedni zderzak, z pojedynczą atrapą, obramowany dużymi otworami w narożach, sugerującymi sportowy charakter samochodu. Ponieważ atrapa jest położona niżej, projektanci mogli przedłużyć przednią krawędź pokrywy komory silnika w kierunku zderzaka.
Następnie otoczyli ją mocnymi błotnikami przednich kół, tworząc wizerunek samochodu „o szerokich ramionach”, nawiązujący do słynnego sportowego modelu Mazdy RX-8 (i stosowany w całej gamie od crossovera CX-7, przez nową Mazdę2, aż po nową Mazdę6).
Nowe nadwozie hatchbacka jest też bardziej agresywne, dzięki mocno zarysowanej linii nad progami, delikatnie wznoszącej się linii środkowej, nowemu kształtowi słupka C, płaskiemu dachowi i tylnemu spojlerowi.
Sedan ma spokojniejszą sylwetkę, z wysoko uniesionym tyłem, spojlerem na pokrywie bagażnika i zaokrąglonej linii dachu, która podkreśla jego zwarte, zbliżone do coupe wymiary, czyni jego wygląd bardziej wyszukanym i sportowym.
Nowa Mazda3 na dynamiczny design, z niewielką liczbą wystających powierzchni, co poprawia wrażenie wysokiej jakości wykonania. By uzyskać taki rezultat, projektanci użyli zasady „koncentracji” z przodu i z tyłu.
Wszystkie linie w przedniej części samochodu zbiegają się w górnym wierzchołku 5-kątnej atrapy przedniej, a ich osią symetrii jest nowa, delikatna linia pośrodku pokrywy komory silnikowej. Linie biegnące od słupków A wzdłuż maski schodzą się do wewnątrz, w kierunku środka atrapy. Wewnętrzna linia reflektora, linie błotnika i obramowanie atrapy również zbiegają się do wewnątrz, do środka. Zmieniono konstrukcję ramion wycieraczek, dysze spryskiwacza przeniesiono do wewnątrz, przednia szyba płynnie przechodzi w dach tworząc spójną linię, nowy jest także przeszklony dach montowany na „gładko” z powierzchnią dachu.
Wzornictwo tylnej części nadwozia przejęło wiele z poprzedniego modelu, ale została ona obniżona i ma jeszcze mocniejszy wygląd. Głęboka krawędź linii środkowej bocznej ściany wznosi się nad tylnymi kołami i światłami, a następnie opada na masywny zderzak tylny. Ta cecha współgra z nowym kształtem słupka C i dużymi tylnymi światłami zespolonymi, by wygląd samochodu był głębszy i bardziej wyrazisty.
Tył powstał w wyniku użycia unikalnych technologii tłoczenia blach, dzięki czemu jest przestrzenny, co dodaje sylwetce mocy.
W nowej Mazdzie3 wprowadzono 5 nowych kolorów (niebieski Celestial Blue - mikowy, złoty Olympic Gold - metaliczny, jasny Indigo - mikowy, Aluminium - metaliczny i Grafitowy - mikowy), więc na rynku europejskim jest w sumie 9 do wyboru.
Nowa Mazda3 ma przednie i tylne światła dostosowane kształtem do sportowego charakteru samochodu. Standardowe reflektory przednie są dłuższe i bardziej trójwymiarowe, co podkreśla cylindryczny kształt świateł w zewnętrznych obudowach. Po ich zewnętrznej stronie umieszczono pomarańczowe kierunkowskazy o łukowym kształcie, w celu zwiększenia odczuwalnej jakości.
Wyższe standardy mają reflektory biksenonowe, montowane po zewnętrznej stronie obudowy świateł. Pozwoliło to umieścić światło pozycyjne o łukowym kształcie wewnątrz lampy, co poprawia wygląd modeli o najbogatszym wyposażeniu.
Tylne światła zespolone są różne, w zależności od typu nadwozia. W hatchbacku, modele w wersji podstawowej wyposażenia mają czerwone klosze wewnętrzne, podczas gdy w wyższych wersjach stosuje się klosze przezroczyste i światła LED. Sedan ma tylne lampy z chromowaną obwódką wokół świateł cofania i kierunkowskazów, co nadaje im bardziej trójwymiarowy wygląd.
Sedany w bogatszych specyfikacjach mają światła LED obok siebie, z chromowymi odbłyskami poprawiającymi wygląd.
Wnętrze
Nowy model jest wierny tej tradycji: ma nowe siedzenia zapewniające bardziej komfortową podróż na większe odległości, mnóstwo schowków na drobiazgi, dopracowany układ sterowania systemami, oferuje znakomitą widoczności i dużo nowych elementów wyposażenia.
W otoczeniu kierowcy zastosowano zasadę projektową „podziału na strefy”, z nowoczesnym układem sterowania systemami (HMI - Human-machine interface). Projektanci Mazdy ulokowali wyświetlacze informacyjne w takich miejscach, gdzie ich wskazania mogą być odczytane z najmniejszym wysiłkiem. Ułatwiając intuicyjną obsługę, rozmieścili wszystkie przyciski sterujące w wąskim pasie między kołem kierownicy i gałką dźwigni zmiany biegów.
Nowy samochód ma także dopracowany układ sterowania poszczególnymi systemami z miejsca kierowcy i bez odwracania jego uwagi od drogi w większym stopniu, niż to jest niezbędne. Nowy wyświetlacz informacyjny MID jest umieszczony o 100 mm wyżej, tuż po prawej stronie kierownicy, pod pojedynczą osłoną. Wskazania MID mogą być przełączane wygodnym przyciskiem na kole kierownicy. Funkcje układu nagłośnienia są przełączane przyciskami na panelu po lewej stronie kierownicy, podczas gdy inne układy samochodu są sterowane przez nowe, wielofunkcyjne przyciski na centralnym panelu.
Widziana z boku, tablica rozdzielcza niejako wypływa z podstawy u dolnej krawędzi szyby przedniej, a następnie opada tworząc charakterystyczny wklęsły kształt. Konsola między fotelami przednimi unosi się, by zetknąć się ze środkową częścią tablicy w płynny, wypukły zarys. Razem, tworzy to unikalny i dynamiczny kształt „płynnego S”. Tablica ma jednoczęściowy daszek, który zaczyna się na zewnętrznej krawędzi środkowej części i przebiega szerokim łukiem w górę nad tablicę przyrządów, podkreślając sportowy charakter i jakość.
Nowe położenie dźwigni zmiany biegów, umożliwia siedzącemu w naprawdę wygodnym fotelu (może być regulowany elektrycznie i z funkcja pamięci) kierowcy przełączanie skrzyni bez odrywania ramienia od podłokietnika. Dźwignia jest o 60 mm wyżej i przechylona w stronę kierowcy. Zmieniono też pedały, by ułatwić prowadzenie - pedał przyspieszenia ma teraz o 15 mm większą powierzchnię, ramię i nakładka pedału hamulca zostały ulepszone. Dzięki temu łatwiej przenieść stopę o normalnej lub dużej wielkości z pedału przyspieszenia na hamulec.
Nowa Mazda3 ma standardowe siedzenia o większej powierzchni oparcia w dolnej części, by zapewnić wysoki komfort nawet na dalszych dystansach. Dodatkowo, siedziska foteli są o 20 mm większe, poprawiając wygodę nóg i podparcie boczne. Nowe oparcia są również wyższe o 35 mm.
Użyto materiałów o wysokiej jakości na te miejsca we wnętrzu nowej Mazdy3, których pasażerowie najczęściej dotykają lub patrzą na nie. Podłokietniki na drzwiach, przesuwna pokrywa konsoli środkowej i tablica rozdzielcza są pokryte miękkim materiałem. Użyto wstawek w kolorze srebrnym w dolnej części tablicy po lewej i prawej stronie, na jej dolnej krawędzi po stronie kierowcy i na klamkach (zależnie od poziomu wyposażenia).
Górna część środkowej części tablicy ma wykończenie z połyskiem, co kontrastuje z ziarnistym tworzywem wokół. Mniej szwów i linii połączeń w górnej części tablicy przyrządów, na środkowej konsoli i na wykładzinach drzwi również przyczynia się do wrażenia wysokiej jakości. Pokrywa schowka ma zamki po obu stronach, dzięki czemu zatrzaski nie wystają, dając gładką powierzchnię.
Nowy kształt i położenie słupków A spowodował poszerzenie pola widzenia do przodu i na boki. Użyto zagłówków w kształcie strzemion, niższych i mniej ograniczających widoczność do tyłu. W hatchbacku okno w drzwiach bagażnika jest szersze i tak ukształtowane, by poprawić widoczność do tyłu.
Wyposażenie
Nowa Mazda3 będzie oferowana w Europie z 4 poziomami wyposażenia: Base, Touring, Touring+ i Sports (nazwy różnią się na poszczególnych rynkach).
Poziom Base obejmuje w standardzie elementy wyposażenia, które wielu producentów samochodów traktuje jako opcje: światła awaryjnego hamowania ESS, DSC i układ kontroli trakcji, poduszki powietrzne przednie i boczne oraz kurtyny, aktywne zagłówki przednie, elektryczne sterowanie lusterek zewnętrznych, 2-płaszczyznową regulację kierownicy, odtwarzacz CD, łącznie z plikami MP3, i gniazdo AUX do podłączenia odtwarzacza MP3, wymieniając tylko niektóre.
Zależnie od standardu, dostępny jest również układ Bluetooth® do bezdotykowego sterowania telefonem i bezprzewodowego wysyłania plików MP3 do układu nagłośnienia samochodu, a poza tym ruchome reflektory adaptacyjnego przedniego oświetlenia, doświetlające zakręt, dwustrefowa klimatyzacja z przodu, układ bezkluczykowego otwierania/zamykania zamków i uruchamiania silnika przyciskiem, z nadajnikiem, który zwalnia zamki i pozwala włączyć rozrusznik przyciskiem, czujniki parkowania, monochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne, podgrzewana przednia szyba (zależnie od rynku), czujniki włączające wycieraczki i oświetlenie.
Może być wyposażona w nowy i przystępny cenowo układ nawigacyjny opracowany specjalnie do tego modelu (opcyjny lub seryjny, zależnie od rynku i poziomu wyposażenia). Ma on ekran 11 cm (4,1 cala) o wysokiej rozdzielczości zamontowany w górnej części wyświetlacza informacyjnego, gdzie jest dobrze widoczny. Może być obsługiwany przyciskami na kole kierownicy. Dane do układu są wgrywane z kart SD, a jego sterowanie jest proste w obsłudze.
Specjalnie do nowego samochodu opracowano wysokiej jakości układ nagłośnienia Bose z 5-kanałowym efektem „surround”. Układ Bose Centerpoint® przekazuje sygnał stereo z CD na 5 kanałów, używając w sumie 10 głośników, by otoczyć pasażerów dźwiękiem. Układ kompensacji hałasu AudioPilot2® automatycznie ogranicza szumy pochodzące z zewnątrz w czasie jazdy.
Nowy MID pokazuje wszystkie ważne informacje po wciśnięciu przycisku na kole kierownicy.
Zależnie od poziomu wyposażenia, oferowany jest nowy układ oświetlenia wnętrza. Po odblokowaniu zamków włącza się układ Illuminated Entry, oświetlając wnętrze za pomocą lampek punktowych, sufitowych i przypodłogowych. Po otwarciu drzwi włącza się układ powitalnego oświetlenia, Welcome Lighting, oświetlając klamki kierowcy i pasażera. Gdy kierowca zajmie swoje miejsce, włącza się kolejno oświetlenie centralnego wyświetlacza, radioodtwarzacza i panelu sterowania klimatyzacją.
Układ Action Illumination powoduje reakcję oświetlenia sterowania układem audio i klimatyzacją na czynności kierowcy. Przykładowo, w klimatyzacji wskaźnik nastawianej temperatury świeci na czerwono przy jej zwiększaniu i na niebiesko przy zmniejszaniu.
W standardzie jest układ klimatyzacji i ogrzewania, w którym zwiększono o 20 proc. wielkość wymiennika ciepła, pojemność skokową sprężarki zwiększono ze 120 do 180 dm3, a przepływ powietrza do 500 m³/h.
Samochód jest także dostępny z nowym układem ogrzewania z Mazdy 6, obejmującym niezależne ustawianie temperatury dla kierowcy i pasażera obok niego. Podgrzewanie przednich siedzeń również zostało usprawnione, ma większą moc, szybszy czas nagrzewania i nowe sterowanie z 5 pozycjami, dzięki któremu łatwiej znaleźć właściwą temperaturę.
Sedan ma bagażnik o pojemności 430 litrów (17 litrów większy niż poprzednio), a hatchback - 340 litrów (40 litrów mniej z układem nagłośnienia Bose®). Oczywiście tylne siedzenia mogą być składane 60 / 40 tworząc przestrzeń na większe ładunki, a pod podłogą jest dodatkowy schowek, w którym można przewozić np. narzędzia.
Silniki
Mazda3 oferowana jest z następującymi jednostkami napędowymi: benzynowe - 1,6 (106 KM) i 2,0 (150 KM0, diesle - 1,6 (109 KM), 2,2 (150 KM), 2,2 (185 KM).
Nowy silnik jest oferowany w dwóch sportowych, ale oszczędnych wersjach (zależnie od rynku i poziomu wyposażenia): High Power (tylko wersje Sport) o mocy 136 kW / 185 KM przy 3500 obr. / min. i momencie 400 Nm w przedziale 1800 - 3000 rpm oraz Standard Power z mocą 110 kW / 150 KM przy 3500 obr. / min. i momentem 360 Nm pomiędzy 1800 a 2600 obr. / min.
W najmocniejszym silniku benzynowym użyto katalizatora wykonanego, po raz pierwszy na świecie, w technologii pojedynczych cząstek.
Dokładnie przebadane w każdych możliwych warunkach odpowiadających rzeczywistej eksploatacji, prototypowe pojazdy przejechały ok. 800 tys. km po drogach krajów, które są głównymi rynkami dla nowej Mazdy3. W połączeniu z próbami na poligonie Miyoshi w Japonii, całkowity przebieg badawczy wyniósł ok. 1,28 mln km!
Badania osiągów wykonano w ponad 20 miejscach w 11 krajach i różnych warunkach klimatycznych (regiony górskie, mróz poniżej –25 stopni, upały ponad 40-stopniowe, od komory niskich temperatur w ośrodku badawczym Mazdy w Kenbuchi na Hokkaido po Stany Zjednoczone, Kanadę, Meksyk, Niemcy, Szwecję). W badaniach terenowych brali udział konstruktorzy z ośrodków w Niemczech (w Oberursel k. Frankfurtu), Japonii i Stanów Zjednoczonych.
Podwozie
Nowe, sztywne nadwozie i ulepszone zawieszenie z elektrohydraulicznym wspomaganiem kierownicy mają zapewnić dobre prowadzenie się samochodu.
Otwory drzwi mają duże zaokrąglenia naroży, a pomiędzy dachem i słupkami B znajduje się nowy wspornik, a pomiędzy wspornikami przedniego zawieszenia, a przednią ścianą dodano pręt wzmacniający.
W hatchbacku, słupki D, tylna belka i progi mają mocne, zamknięte przekroje w celu nadania znakomitej sztywności. Dodano poprzeczkę spinającą wsporniki tylnego zawieszenia, zwiększono liczbę zgrzein wokół otworu drzwi bagażnika, zwiększając także promień naroży ich obramowania. Te zabiegi strukturalne, w połączeniu ze zwiększonym zastosowaniem stali o dużej i bardzo dużej wytrzymałości, nadały Mazdzie3 drugiej generacji bardzo dużą sztywność, z małymi odkształceniami nawet mimo dużego wykroju drzwi bagażnika w hatchbacku.
Do nadwozia dołączono przednie zawieszenie typu MacPherson i tylne zawieszenie wielowahaczowe Mazdy. Z przodu, poprawiono odporność na przechyły zwiększając o 20 mm rozstaw punktów mocowania stabilizatora. Wzmocniono poprzeczkę zawieszenia i nadwozie w miejscach mocowania wahaczy, a ich tuleje są sztywniejsze na boczne obciążenia.
Tylne zawieszenie wielowahaczowe ma belkę środkową o nowym kształcie, przyczyniającą się do sztywności poprzecznej i poprawy trzymania się drogi. Podobnie jak z przodu, zwiększono rozstaw punktów mocowania stabilizatora przechyłów, zwiększając jego skuteczność, a jednorurowe amortyzatory, dobrze sprawujące się w poprzednim modelu, zostały z niego przejęte ze względu na doskonały wpływ na utrzymanie rozstawu kół.
Wszystkie wersje nowej Mazdy3 są wyposażone w ekonomiczne, elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy (EHPAS).
W ramach programu zmniejszania masy, Mazda „odchudziła” tak dużo podzespołów nowej Mazdy 3 jak to było możliwe - w rezultacie europejska wersja jesto 15 kg lżejsza niż poprzedniczka.
Bezpieczeństwo
"Trójka" ma nowe adaptacyjne światła przednie z biksenowowymi reflektorami, które obracają się automatycznie o 15 stopni w prawo lub w lewo, doświetlając wnętrze zakrętu.
W wyposażeniu jest również system monitoringu tylnej strefy za samochodem, który wykrywa pojazd nadjeżdżający z tyłu, na lewym lub prawym pasie. Ostrzega on kierowcę, że może spowodować niebezpieczną sytuację zmieniając pas ruchu. Zastosowano także system sygnalizacji nagłego hamowania (ESS), który ostrzega samochody z tyłu o gwałtownym hamowaniu, włączając szybko migające światła awaryjne. Po zatrzymaniu samochodu, światła awaryjne zapalają się z normalną częstotliwością, co pomaga zapobiec najechaniu na tył samochodu. ABS, DSC i asystent hamowania awaryjnego są standardowe.
Pod względem bezpieczeństwa biernego Mazda 3 została zaprojektowana tak, by zapewnić wysoką odporność zderzeniową i ochronę pasażerom. W strukturze jej nadwozia użyto „potrójnego H” (w podłodze, ramach bocznych i dachu). Użyto stali o wysokiej wytrzymałości w nadwoziu.
Struktura przedniej części nadwozia rozprasza energię uderzenia czołowego na cały samochód, chroniąc przestrzeń dla pasażerów tak dobrze, jak to tylko możliwe. Dodano także poprzeczkę nadwozia pomiędzy przednią częścią obramowania drzwi, tak by rozdzielić tą energię przed przedziałem pasażerskim. Zwiększono powierzchnię wkładek pochłaniających energię we wnętrzu drzwi i na ich poszyciu wewnętrznym, a podłokietniki na drzwiach są podatne, co pozwala zmniejszyć ryzyko obrażenia.
Z tyłu, obramowania boczne są tłoczone z warstwowych arkuszy blachy ze stali o podwyższonej wytrzymałości, a ich poprzeczka jest grubsza i mniej wygięta. Jej konstrukcję opracowano tak, żeby rozpraszała energię zderzenia na przód, z daleka od zbiornika paliwa.
We wnętrzu, nowa Mazda3 standardowo ma aktywne zagłówki przednich foteli zapobiegające urazom kręgosłupa przy uderzeniu od tyłu, a także przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny. Poduszki kurtynowe są na nowo opracowane i zamontowane w górnej części słupków B. Zmniejsza to czas napełnienia o 0,004 s, zapewnia większą powierzchnię ochrony i doskonałe pochłanianie energii.
Standardowe są również nowe pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami napięcia, które lepiej zapobiegają przemieszczeniom ciała i chronią klatkę piersiową przed przeciążeniami. Deformowalny pedał hamulca, deformowalne nakładki pod stopami, nowy kształt dźwigni regulacji koła kierownicy, deformowalna kolumna kierownicza pomagają zapobiegać obrażeniom nóg i klatki piersiowej kierowcy. Dodatkowo, w każdym narożniku kabiny zastosowano miękkie nakładki.
Pokrywa komory silnikowej ma strefy energochłonne w okolicach zawiasów i zamka, by zapobiec obrażeniom w razie najechania na pieszego. W zderzakach użyto pianki pochłaniającej energię i elastycznego tworzywa w dolnej części, by zmniejszyć obrażenia nóg.
Obecnie samochody Mazdy są w ok. 95 proc. podatne na recykling po zakończeniu eksploatacji.
Wersja Sports
Zmiany w tej wersji obejmują sportowy wygląd samochodu, ze specjalnym zderzakiem przednim z dolną częścią i atrapą wlotu powietrza w metalizowanym, ciemnym kolorze, okrągłymi światłami przeciwmgielnymi i ruchomymi adaptacyjnymi światłami przednimi z reflektorami biksenonowymi (opcja), 17-calowymi kołami aluminiowymi, innym zderzakiem tylnym i, na rynki z ruchem prawostronnym, specjalnymi nakładkami na progi oraz dużym tylnym spojlerem.
CENY W POLSCE
WYMIARY
Mazda 3miaraSedanHatchbackTyp nadwozia-samonośnesamonośneLiczba drzwi-44+drzwi bagażnikaLiczba miejsc-55Współczynnik oporuCx0,280,30Powierzchnia przekroju poprzecznegom²2,2172,217WYNIARY---Zewnętrzne-SedanHatchbackDługość całkowita Normal/Sportsmm45804460/4490Szerokość całkowitamm17551755Szerokość z lusterkami zewn.mm20022002Wysokość (bez ładunku)mm14701470Rozstaw osimm26402640Rozstaw kół przód, 15 i 16”/17”mm1535/15301535/1530Rozstaw kół tył, 15 i 16”/17”mm1520/15151520/1515Prześwit 2,2DE/innemm150/155150/155Wewnętrzne-SedanHatchbeckWysokość nad fotelami przednimi, bez dachu słonecznegomm987987Wysokość nad fotelami tylnymi, bez dachu słonecznegomm953964Szerokość na wysokości ramion przódmm13951395Szerokość na wysokości ramion tyłmm13711371Szerokość na wysokości bioder przódmm13641364Szerokość na wysokości bioder tyłmm13261326Długość przestrzeni na nogi przódmm10681068Długość przestrzeni na nogi tyłmm919919
Wymiary bagażnika-SedanHatchbeckPojemność z rozłożonymi siedzeniami tylnymi (do linii okien)l430340 (bez Bose®)Pojemność ze złożonymi siedzeniami tylnymi (do sufitu)l-1360Długość po podłodze do tylnych siedzeńmm1027880Długość po podłodze do przednich fotelimm15801473Szerokość między wnękami kół tylnychmm10581050Największa szerokośćmm12441167Wysokość załadunkumm715696Wysokość podłogi nad nawierzchniąmm508508Wysokość bagażnikamm559808 (bez Bose®)Szerokość otworu bagażnikamm938944
DANE TECHNICZNE
Sedan - wersje benzynowe
Silnikjedn.MZR 1,6MZR 2,0Skrzynia biegówrodzaj5-biegowa ręczna5-biegowa automatycznaOsiągiPrędkość maks.km/h188210Przyspieszenie 0-100 km/h*s12,210,6Zużycie paliwa---Miejskiel/100 km8,310,6Pozamiejskiel/100 km5,25,8Średniel/100 km6,37,6Średnia emisja CO2g/km149175Normy emisyjne-Euro IVEuro VMasa i ładowność---Min. masa własna (bez kierowcy)kg11701260Min. masa własna***kg12451335Maks. masa całkowitakg17451820Dop. obciążenie przedniej osikg920995Dop. obciążenie tylnej osikg905900Maks. masa przyczepy bez hamulcakg550550Maks. masa przyczepy hamowanej (podjazd 12%)kg9301300Dop. obciążenie dachukg7575
Sedan - wersje wysokoprężne
Silnikjedn.MZ-CD 1,6MZR-CD 2,2 StandardMZR-CD 2,2 High PowerSkrzynia biegówrodzaj5-biegowa ręcznie sterowana6-biegowa ręcznie sterowana6-biegowa ręcznie sterowanaOsiągi----Prędkość maksymalnakm/h187208215Przyspieszanie 0-100 km/h*s11,09,28,2Zużycie paliwa----Miejskiel/100 km5,86,97,2Pozamiejskiel/100 km3,84,54,7Średniel/100 km4,55,45,6Średnia emisja CO2G/km119144149Normy emisyjne-Euro IVEuro VEuro VMasa i ładowność----Min. masa własna (bez kierowcy)kg124513901390Min. masa własna***kg132014651465Maks. masa całkowitakg181519551955Dopuszczalne obciążenie osi przedniejkg99511301130Dop. obciążenie osi tylnejkg900905905Dop. masa przyczepy bez hamulcakg600600600Dopuszczalna masa przy-czepy hamowanej (podjazd 12%)Kg130015001500Dop. obciążenie osikg757575
Hatchback- wersje benzynowe
Silnikjedn.MZR 1,6MZR 2,0Skrzynia biegówrodzaj5-biegowa ręcznie sterowana5-biegowa automatycznaOsiągi---Prędkość maks.km/h184205Przyspieszenie 0-100 km/h*s12,210,6Zużycie paliwa---Miejskiel/100 km8.310.6Pozamiejskiel/100 km5.25.8Średniel/100 km6.37.6Średnia emisja CO2g/km149175Norma emisyjna-Euro IVEuro VMasa i ładowność---Min. masa własna (bez kierowcy)kg11801265Min. masa własna***kg12551340Masa całkowitakg17701835Dopuszczalne obciążenie osi przedniejkg9251000Dopuszczalne obciążenie osi przedniejkg920910Dop. masa przyczepy bez hamulcakg550550Maks. masa przyczepy hamowanej (podjazd 12%)kg9301300Dop. obciążenie dachukg7575
Hatchback - wersje wysokoprężne
Silnikjedn.MZ-CD 1,6-MZR-CD 2,2 StandardMZR-CD 2,2 High PowerSkrzynia biegówrodzaj5-biegowa ręcznie sterowana6-biegowa ręcznie sterowana6-biegowa ręcznie sterowanaOsiągi----Prędkość maks.km/h185205213Przyspieszenie 0-100 km/h*s11,09,28,2Zużycie paliwa----Miejskiel/100 km5,86,97,2Pozamiejskiel/100 km3,84,54,7Średniel/100 km4,55,45,6Średnia emisja CO2g/km119144149Norma emisji-Euro IVEuro VEuro VMasa i ładowność----Min. masa własna (bez kierowcy)kg126013951395Min. masa własna***kg133514701470Masa całkowitakg183019651965Dopuszczalne obciążenie osi przedniejkg100511351135Dop. obciążenie osi tylnejkg910915915Dop. masa przyczepy bez hamulcakg600600600Maks. masa przyczepy hamowanej (podjazd 12%)kg130015001500Dop. obciążenie dachukg757575