Stephenson jest absolwentem prestiżowej prywatnej szkoły Art Center w kalifornijskiej Pasadenie. Przez 11 lat pracował dla BMW i zaprojektował m. in. design pierwszego BMW X5 oraz nowego Mini. Z BMW odszedł w roku 2002 i podjął pracę w grupie Ferrari-Maserati, gdzie pracował przy Maserati MC12 i Ferrari F430 oraz nadzorował pracę studia Pininfarina przy Maserati Quattroporte i Ferrari 612 Scaglietti.

Od roku 2005 Stephenson kierował ośrodkiem stylistycznym marek Fiat i Lancia, gdzie kierował m. in. zespołem odpowiedzialnym za nowego Fiata 500. W zeszłym roku zastąpił na pozycji szefa designu Alfa Romeo Wolfganga Eggera, który przeszedł do Audi. Z firmy Alfa Romeo Stephenson odszedł w marcu br. w niewyjaśnionych dotąd okolicznościach.

W firmie McLaren Stephenson obejmie pozycję należącą w przeszłości do Gordona Murray'a, twórcy legendarnego supersportu McLaren F1. McLaren chce rozluźnić stosunki z firmą Mercedes-Benz, z którą współpracował przy opracowaniu modelu SLR. Prace nad nowym modelem już rozpoczęto, ale według dostępnych informacji McLaren chce stworzyć również samochód, który konkurować będzie samochodom marek Aston Martin, Ferrari i Porsche. Właśnie ten projekt od początku miałby nadzorować właśnie Frank Stephenson.