Logo
WiadomościAktualnościMercedes-Benz 500K 1935 rok, Niemcy

Mercedes-Benz 500K 1935 rok, Niemcy

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Model 500 Mercedesa prezentowaliśmy już wcześniej. Tym razem egzemplarz ze sportowym nadwoziem coupé produkowanym od 1935 roku w fabryce Sindelfingen.

Mercedes-Benz 500K 1935 rok, Niemcy
Auto Świat
Mercedes-Benz 500K 1935 rok, Niemcy

Dla przypomnienia: w lutym 1934 roku firma Daimler Benz AG zaprezentowała na targach samochodowych w Berlinie legendarny model 500K. Doładowany, 8-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 5016 ccm i mocy 100 i 160 KM z załączonym kompresorem pozwalał blisko 2,5-tonowemu autu przekroczyć magiczną granicę 100 mil na godzinę. 500K mechanicznie przypominał mniejszego brata, czyli model 380K, i podobnie też dostępny był jako: saloon, kabriolet A, B, C, specjalny oraz sportowy roadster, otwarty tourer, a także jako Autobahnkurier. To ostatnie, aerodynamiczne nadwozie łączyło się z tendencją karosowania luksusowych niemieckich aut pod wpływem rozwoju i przyspieszenia budowy sieci autostrad. Cenę gotowego auta określano na 22 tys. marek. Doładowanie, w odróżnieniu od wcześniejszych Mercedesów z kompresorem, włączane było jedynie na trzecim biegu, co pozwalało uzyskać prędkość 100 km/h, po czym za zachowanie stałej prędkości odpowiadał półautomatyczny nadbieg systemu Maybacha. W latach 1934-36 zbudowano 342 egzemplarze 500K.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: