Samochodowa dywizja koncernu Daimler Mercedes-Benz Cars podała swoje najnowsze wyniki sprzedaży. W marcu 2009 roku do klientów trafiło 90 900 samochodów, co oznacza spadek sprzedaży o 24 proc.

Jedynie wzrost sprzedaży odnotowana w Chinach, ale pozostałe rynki w segmencie samochodów luksusowych wyraźnie spadają.

W marcu 2009 roku sprzedano 80 700 (- 23 proc.) samochodów marki Mercedes-Benz oraz 10 200 egz. (- 25 proc.) Smartów.

W pierwszym kwartale 2009 roku sprzedano 335 8000 samochodów (- 23 proc. w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku), z czego samochody marki Merce4des-Benz stanowiły 296 700 egz. (- 25 proc.), a Smart 39 100 egz. (- 8,4 proc.).

Niemiecki producent poinformował, iż na niektórych rynkach zamierza podnieść ceny na swoje nowe modele, co pozwali poprawić sytuację ekonomiczną. Przyspieszone zostanie także wprowadzenie nowej E-Klasy na rynek USA.