Mercedes E 250 BlueTec ma w Nowym Jorku premierę jako koncept i jedynie w wersji przeznaczonej na rynek USA. Może także pokazać możliwości producenta. W Europie od września zacznie obowiązywać norma Euro 5, a E 250 BlueTec spełnia już wymagania Euro 6, która zacznie obowiązywać dopiero od 2014 roku.
Koncept ekologicznego modelu wywodzi się z nowego E 250 CDI BlueEfficiency. Silnik wyposażony jest w dwie turbosprężarki i układ wtrysku common-rail czwartej generacji. Przy niższej pojemności skokowej, jaką miał poprzednik, zapewnia o 20 proc. więcej mocy (150 kW) i o 25 proc. wyższy moment obrotwy (500 Nm przy 1600-1800 obr./min) w przeliczeniu daje to 70 kW/l i 233 Nm/l. E 250 BlueTec ma podstawowe parametry zgodne z modelem seryjnym. Został jednak zmodyfikowany. Katalizator spalin umiejscowiony został w bezpośrednim sąsiedztwie silnika, zmieniono także miejsce zamontowania filtra cząsteczek stałych. Wersja BlueTec ma dwa katalizatory SCR oraz 25 litrowy zbiornik 33 proc. roztworu mocznika AdBlue.
Termin rozpoczęcia seryjnej produkcji E 250 BlueTec nie został jeszcze podany. Można jednak spodziewać się tego modelu w Europie w drugiej połowie roku.