Mercedes-Benz od października 2006 oferuje w USA nowy turbodiesel E 320 BLUETEC, który szczyci się cechą czysty. Samochód, który już dziś pełni normę emisji spalin Euro 5, pod nazwą E 300 BLUETEC trafi także na rynek europejski. Jego widlasty 6-cylindrowy silnik bazuje na jednostce 3,0 CDI, z której korzysta m. in. model E 320 CDI (165 kW/225 KM) lub E 280 CDI (140 kW/190 KM). W nowym czystym modelu silnik osiąga 155 kW (210 KM) mocy i 540 Nm momentu obrotowego. Mercedes-Benz E 300 BLUETEC przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 s i osiąga prędkość maksymalną 244 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 7,3 l oleju napędowego na 100 km.

Zmiany, które przeprowadził producent dotyczą obniżenia stopnia sprężania z 17,5:1 do 16,5:1, wprowadzenia piezoelektrycznych wtryskiwaczy, zastosowania nowej turbosprężarki ze zmienną geometrią łopatek, dalej nowego systemu recyrkulacji spalin z większym udziałem przetwarzanej mieszanki i użycie ceramicznych świec żarowych dla łatwiejszego rozruchu silnika na zimno i z mniejszym stopniem sprężania.

Udoskonalony proces spalania dopełniają systemy oczyszczania spalin. Katalizator oksydacyjny obniża poziom dwutlenku węgla i węglowodorów, które nie uległy spaleniu, zaś filtr cząstek stałych wyłapuje sadze. Ważnym trzecim poziomem jest system wyłapujący tlenki azotu połączony z systemem generującym na pokładzie auta amoniak, który zapewnia turbodieslowi niezwykle niskie wartości NOx.

Od roku 2008 nazwa Bluetec pojawi się także na modelach GL, M i R.

Nowe limity emisyjneCO [g/km]NOx [g/km]HC+NOx [g/km]Particulate [g/km]EURO 4 - wszystkie nowe samochody od 1.1.20060,500,250,300025EURO 5 - wszystkie nowe samochody od 1.1.20110,500,180,230,005EURO 6 - wszystkie nowe samochody od 1.9.20150,500,080,170,005