Nowy Mercedes-Benz GLK, mały SUV niemieckiego producenta, trafił w gusta klientów. W pierwszym miesiącu sprzedaży dealerzy w Europie Zachodniej przyjęli już 10 tys. zamówień. Szef sprzedaży i marketingu Dr Klaus Maier skomentował tę informację słowami: Nowy model GLK bez wątpienia trafił w obecne trendy na rynku samochodów osobowych. Dodatkowo chodzi o klasyczny Mercedes-Benz z wyraźną stylistyką, doskonałym poziomem bezpieczeństwa i typowymi dla samochodów tej marki właściwościami jezdnymi. Ciekawostką jest, że popularnością cieszy się również edycja startowa tego modelu z przydomkiem „Edition 1”. Z całkowitej ilości 10 tys. zamówień każde dziesiąte złożono na tę specjalną odmianę, a w Niemczech jest to każde czwarte zamówienie. Limitowana edycja cechuje się lekko zmienionym wnętrzem, nadwoziem z pakietem sportowy i wielofunkcyjną skórzaną kierownicą AMG.
Wiosną 2009 roku na rynek trafi wersja GLK 220 CDI 4Matic BlueEFFICIENCY, który napędzany będzie nowym silnikiem. W porównaniu do obecnych jednostek z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail doszło do ulepszenia wielu parametrów. Oprócz katalizatora utleniającego, filtra cząstek stałych i recyrkulacji spalin silnik otrzymał dwustopniowe doładowanie i trzecią generację wtrysku common-rail ze zwiększonym ciśnieniem doładowania. Nowa jednostka napędowa oferuje moc maksymalną 125 kW (170 KM) w zakresie 3000-4200 obr./min i oferuje liniowy przebieg momentu obrotowego, 400 Nm osiągane jest w zakresie 1400-2800 obr./min.
Pierwsze egzemplarze GLK trafią do europejskich klientów w październiku, amerykańscy klienci muszą zaczekać na początek przyszłego roku.