Informacje o nowym małym terenowym Mercedesie producent potwierdził niedawno podczas konferencji prasowej w Kitzbühel. Samochód o długości ok. 4,5 m rywalizował będzie z BMW X3, podobnie jak on otrzyma napęd na cztery koła. Ponieważ samochód zostanie zbudowany na platformie nowej generacji klasy C, będzie to system 4Matic.
Dla rynku amerykańskiego, gdzie połowa produkcji w klasie SUV sprzedawana jest z napędem jednej osi, przygotowana zostanie wersja z napędem na tylne koła. Model GLK 220 CDI z jednostką wysokoprężną będzie zapewne dobrym argumentem do przekonania Amerykanów i komisarzy europejskich o minimalnym wpływie nowego SUV-a na środowisko naturalne.
Klienci, którzy będą chcieli wykorzystać GLK w terenie, powinni pamiętać, że samochód nie będzie miał klasycznych blokad dyferencjałów, dlatego będą musieli polegać na elektronicznie sterowanym rozdzieleniu napędu.
Oczekuje się także wykorzystanie zaawansowanego systemu oczyszczania spalin turbodiesli Bluetec oraz układu hybrydowego.