Dla nowej generacji klasy C Mercedes-Benz przygotował nową generację stałego napędu na cztery koła 4Matic. Będzie on oferowany dla 6-cylindrowych wersji (C 280, C 350 i C 320 CDI), a dzięki nowym technologiom wzrost masy w stosunku do podstawowych wersji z napędem na tylną oś wyniesie zaledwie 65 kg.
W standardowym trybie siła napędowa rozdzielana jest pomiędzy przednią i tylną oś w stosunku 45:55. U starszej generacji systemu 4Matic było to 40:60. Jak widać, konstruktorzy chcieli zapewnić autu neutralne właściwości w ekstremalnych sytuacjach. Nowością jest także centralny dyferencjał wmontowany bezpośrednio w blok automatycznej skrzyni biegów 7G-TRONIC. W trudnych warunkach (w razie poślizgu jednej czy obu osi) dyferencjał międzyosiowy blokuje się i dzięki inteligentnej elektronice, reprezentowanej przez system trakcyjny 4ETS, przesyła więcej siły napędowej na oś, która obraca się wolniej. Na nawierzchniach o słabej przyczepności (np. lód) system kontroluje, czy nie dochodzi do nieadekwatnego buksowania kół, które mogłoby doprowadzić do utraty przyczepności.
Nowa generacja układu na cztery koła 4Matic w porównaniu do poprzedniej jest lżejsza, inteligentniejsza, bardziej kompaktowa, system pracuje także ciszej i nie jest tak bardzo wymagający na zużycie paliwa.