Nowy Mercedes-Benz klasy E ma na długość 4868 mm i zbudowany został na platformie z rozstawem osi o długości 2870 mm. Gama silnikowa obejmuje jednostki benzynowe i wysokoprężne z czterema i sześcioma cylindrami. Oprócz wersji E 350 4Matic i E 350 BlueTec wszystkie jednostki wyposażono w system BlueEfficiency. Podstawową wersją będzie E 200 CGI oferująca moc 135 kW (184 KM) i moment obrotowy 270 Nm, nad nią lokuje się E 250 CGI (150 kW/204 KM; 310 Nm), E 350 CGI (215 kW/292 KM; 365 Nm), a najmocniejszą odmianą będzie na razie E 500 (285 kW/388 KM; 530 Nm).
Najsłabszy diesel o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 360 Nm znajdziemy w wersji E 200 CDI, mocniejsza odmiana tego samego silnika znajdzie się w E 220 CDI i zaoferuje 125 kW (170 KM) oraz 400 Nm. Silnik w E 250 CDI produkuje 150 kW (204 KM) i 500 Nm, a najmocniejszy diesel znajdziemy w E 350 CDI BlueEfficiency (170 kW/231 KM; 540 Nm).
Mercedes-Benz E – gama silników benzynowychWersjaE200 CGIE250 CGIE350 CGIE350 4MaticE500E500 4MaticSkrzynia biegówM (A)M (A)AAAAPojemność skokowa [cm3]179617963498349854615461Cylindrów/układ4/R4/R6/V6/V8/V8/VMoc maksymalna [kW/obr./min]135/5250 (135/5250)150/5250 (150/5500)215/6400200/6000285/6000285/6000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]270/1800 (270/1800)310/2000 (300/2000)365/3000350/2400530/2800530/2800Prędkość maksymalna [km/h]235 (232)245 (241)250250250250Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]8,7 (8,6)7,9 (7,8)6,36,45,25,3Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]6,6 (7,0)7,2 (7,3)8,5-8,89,710,9-11,211,4Masa własna [kg]1615 (1615)(1650)1735180518301880Podczas gdy pierwsze zdjęcia pokazywały niewiele, teraz wiadomo, jak wyglądało będzie wnętrze, można też zobaczyć szczegółowo rozwiązania stylistyczne nadwozia. Wersja podstawowa jeździć będzie na 9-ramiennych 16-calowych kołach ze stopów lekkich, a jej grill bogato zdobiony jest chromem. Klienci, którzy marzą o ekskluzywniejszej stylistyce mogą zamówić sportowy pakiet AMG. Osobom przepadającym za luksusem zapewne przypadnie do gustu poziom wyposażenia Elegance obejmujący m.in. drewniane panele na desce rozdzielczej czy chromowane akcesoria. Wyposażenie Avantgarde akcentuje nowoczesne rozwiązania i sportowe właściwości. Tak więc z przodu znajdziemy bi-ksenonowe lampy i diodowe światła przeciwmgielne, na atrapie chłodnicy znajdziemy mniej chromowanych żeber (zamiast czterech trzy), standardem są 17-calowe alufelgi. We wnętrzu drewno zastąpiono aluminium, które znajdziemy na boczkach drzwi, desce rozdzielczej i konsoli centralnej.Mercedes-Benz E – gama silników wysokoprężnychWersjaE200 CDIE220 CDIE250 CDIE350 CDIE350 BlueTecE300 CDI 4MaticSkrzynia biegówM (A)M (A)M (A)AAAPojemność skokowa [cm3]214321432143298729872987Cylindrów/układ4/R4/R4/R6/V6/V6/VMoc maksymalna [kW/obr./min]100/2800 (100/3000)125/3000 (125/3000)150/4200 (150/4200)170/3800155/3400165/3800Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]360/1600 (330/1600)400/1400 (400/1400)500/1600 (500/1600)540/1600540/1600540/1600Prędkość maksymalna [km/h]215 (212)231 (229)242 (239)248238247Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]10,7 (10,4)9,0 (8,3)8,2 (7,4)6,97,46,4Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]5,3 (5,3)5,3 (6,0-6,2)5,3-5,5 (6,0-6,2)6,8-7,17,07,3Masa własna [kg]1720 (1735)1735 (1735)1735 (1735)182518451890Dla najbardziej wymagających przeznaczone jest wyposażenie Exclusive. Wewnątrz tak wyposażonego auta znajdziemy tapicerkę ze skóry Nappa lub sztucznego zamszu Alcantara. Pakiet AMG (prawdziwa ostra wersja E 63 AMG przedstawi się pod koniec roku) obejmować będzie prawdopodobnie zmienione zderzaki i progi, większe koła w specjalnej stylistyce oraz sportowe fotele z lepszym trzymaniem bocznym.