Zarząd koncernu Daimler AG zadecydował o stworzeniu nowej tłoczni dla marki Mercedes-Benz. Zakład produkujący panele zewnętrzne do samochodów ciężarowych oraz kolejnych generacji osobowych modeli klasy A i B powstanie w mieście Kuppenheim i będzie częścią fabryki Mercedes-Benz Gaggenau.

Całkowity koszt tego przedsięwzięcia wyniesie około 70 milionów euro.

O wyborze Kuppenheim przesądziła bliskość Gaggenau oraz zakładów w Wörth i Rastatt, gdzie gotowe panele znajdą zastosowanie przy montażu pojazdów. Nie można również pominąć doskonałej infrastruktury, rozbudowanych połączeń drogowych w regionie Murgtal oraz bardzo wysokich kwalifikacji tamtejszych pracowników.

Fabryka Gaggenau stanowi dla Grupy Daimler AG centrum produkcji manualnych i zautomatyzowanych układów przeniesienia napędu, gdzie konsekwentnie wprowadza się w życie długoterminową strategię koncernu. Ze względu na brak miejsca do dalszego rozwoju zakładu dział technologii formowania stali zostanie przeniesiony do nowej tłoczni. Przestrzeń uzyskana w ten sposób pozwoli na rozbudowanie produkcji układów napędowych w Gaggenau.

Realizacja inwestycji na powierzchni 156 000 m2 rozpocznie się w pierwszym kwartale 2009 r. Jej zakończenie zaplanowano na trzeci kwartał 2010 r., kiedy to nastąpi faza testów operacyjnych. Po zakończeniu pierwszego etapu projektu zatrudnienie znajdzie 130 osób – w tym obecni pracownicy firmy Daimler AG.

Obecnie specjaliści w zakresie technologii formowania stali są zatrudnieni w tłoczni i spawalni fabryki w Gaggenau, gdzie tworzą wysokogatunkowe elementy blaszane dostarczane do montowni samochodów osobowych i ciężarowych Mercedes-Benz w miejscowościach Rastatt i Wörth.

- Decyzja o stworzeniu nowej tłoczni stanowi inwestycję w przyszłość marki Mercedes-Benz oraz wyraz naszego zaangażowania w rozwój ośrodka produkcyjnego Gaggenau oraz regionu Murgtal – twierdzi dr Holger Steindorf, szef globalnej produkcji osi i układów przeniesienia napędu do samochodów ciężarowych i dostawczych w Daimler AG.Zapewnienie sukcesu gospodarczego tej lokalizacji to dla nas główny priorytet. W ten sposób planujemy zabezpieczyć oferowane tam miejsca pracy.

- Gaggenau to jeden z najważniejszych ośrodków przemysłowych w regionie – dodaje Michael Brecht, przewodniczący rady zakładowej W fabryce Mercedes-Benz w GaggenauWdrożenie projektu nowej tłoczni przybliża naszą fabrykę do osiągnięcia celów strategicznych. Pragniemy podziękować kierownictwu oraz całej załodze obecnej tłoczni za ciężką pracę na rzecz stworzenia warunków umożliwiających podjęcie tej inwestycji. Chcę również podziękować burmistrzom Kuppenheim i Bischweier, panom Mu�lerowi i Weinowi, za ich profesjonalne i dalekowzroczne wsparcie.

Budowa zakładu w Kuppenheim stanowi przykład konsekwentnej implementacji programu Global Excellence działu Daimler Trucks. W ramach inicjatywy „Przyszłościowe generacje i technologie produkcji” (Future Production Generations and Technologies) koncern Daimler AG inwestuje w pionierskie projekty oraz przyszłe modele aut nawet w czasach ekonomicznych zawirowań, aby zagwarantować sobie konkurencyjność w średnim i długim okresie.