Facelifting przybliża design nadwozia do najnowszych modeli marki Mercedes-Benz. Zmodernizowany kształt atrapy wlotu powietrza chłodnicy, nowy przedni zderzak z listwami chromowanymi, diodowe światła do jazdy dziennej oraz nowe światła bi-ksenonowe, to najważniejsze ze zmian zewnętrznych.
Zmienił się także kształt lusterek zewnętrznych zintegrowanych z kierunkowskazami, a także tylne światła ze4spolone, które otrzymały 52 diody. Nowa jest tez końcówka rury wydechowej.
Jednak największą nowością jest S 400 BlueHybrid, który jest napędzany sześciocylindrowym widlastym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 3,5 litra. W wersji hybrydowej ma moc 205 kW i 15 kW z silnika elektrycznego oraz maksymalny moment obrotowy 385 Nm.Współpracuje on ze zmodernizowaną siedmiostopniową przekładnią automatyczną 7G-Tronic. Silnik benzynowy wyposażony jest w system stop-start.
S 400 BlueHybrid potrzebuje na przyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,2 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h. w porównaniu z wersją S 350 zużywa średnio 7,9 l/100 km, a więc o 21 proc. mniej.
Sprzedaż najnowszej wersji rozpocznie się w Europie Zachodniej tuz po chińskiej premierze. W Chinach auto będzie dostępne od sierpnia, a w USA od jesieni. Cena na rynku niemieckim rozpoczyna się od 85 tys. Euro.
Ten model rozpocznie proces wprowadzania do produkcji seryjnej kolejnych modeli marki Mercedes-Benz z napędem hybrydowym. System ten będzie także łączony z jednostkami wysokoprężnymi BlueTec, który emisja CO2 nie przekroczy 186 g/km.
Obok wersji hybrydowej najnowsza S-Klasa ma w swojej ofercie sześć silników benzynowych i dwa wysokoprężne. standardowe wyposażenie obejmuje m.in. 17-calowe koła z oponami o niższym współczynniku tarcia, automatyczną przekładnię 7G, Attention Assist ostrzegający kierowcę przed zasypianiem w czasie jazdy, Adaptive High Assist czuwający nad ustawieniem świateł, Speed Limit Assist odczytujący znaki drogowe ograniczające prędkość, Night View Assist z kamerą rozpoznającą w nocy pieszego na drodze, Distronic Plus (adaptacyjny tempomat), Brake Assist Plus i Pre-Safe Brake z lepszym radarem.
W wersji S 600 dostępny będzie system Crosswind Stabilisation – modyfikujący ustawienie zawieszenia pojazdu w zależności od nasilenia bocznego wiatru, tak by jego wpływ na jazdę był jak najmniejszy.
Silnik S 320 CDI ma moc 176 kW przy 3600 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym oraz średnie zużycie paliwa 7,6 l/100 km, a więc o 0,7 l mniej niż dotychczas. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 7,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h. Jego cena w Niemczech wynosi 73 tys. Euro.
Identyczny silnik napędzać będzie wersję S 350 CDI 4Matic. Turbodiesle reprezentowane są też przez S 450 CDI o pojemności skokowej 4,0 V8 (235 kW). Bogatą paletę silników benzynowych tworzą: S 350/S 350 4Matic (3,5 V6, 200 kW), S 450/S 450 4Matic (4,7 V8, 250 kW), S 500/S 500 4Matic (5,5 V8, 285 kW) i S 600 (5,5 V12 bi-turbo, 380 kW). Dywizję AMG tradycyjnie reprezentuje ośmiocylindrowy silnik S 63 AMG (6,2 V8, 386 kW) i dwunastocylindrowy S 65 AMG (6,0 V12, 450 kW).