Współczesny Gullwing, czyli Mercedes-Benz SLS AMG napędzany jest ośmiocylindrowym silnikiem M159 o pojemności skokowej 6208 cm3 i mocy 420 kW (571 KM) przy 6800 obr./min, który pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 317 km/h oraz przyspieszanie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,8 sekundy.
Ta wersja trafi do sprzedaży wiosną 2010 roku, ale w kolejce czekają już kolejne. W ciągu dwóch lat zaprezentowany zostanie roadster, którego nadejście potwierdził Volker Mornhingweg, dyrektor AMG.
Kolejna będzie elektryczna wersja SLS eDrive, która otrzyma nieco zmieniony design i cztery silniki elektryczne o łącznej mocy 392 kW i maksymalnym momencie obrotowym 880 Nm. Do 100 km/h będzie ona przyspieszała poniżej 4 sekund, a prędkość maksymalna przekroczy 200 km/h. Na jednym ładowaniu akumulatorów pokona dystans 150-180 km. Oczekuje się, że w rozwiązaniach technicznych pomoże Tesla Motors.