Mercedes-Benz opublikował własne „zdjęcia szpiegowskie” nowego supersportowego modelu SLS AMG oraz przedstawił dane techniczne auta. Za przednią osią miałby się znaleźć widlasty 8-cylindrowy silnik typu M159 o pojemności 6208 cm3 produkujący moc 420 kW (571 KM) przy 6800 obr./min i moment obrotowy 650 Nm przy 4750 obr./min. Siła napędowa przekazywana jest za pośrednictwem 7-biegowej 2-sprzęgłowej przekładni i wału kardana wykonanego z karbonu. Jednostka napędowa z układem smarowania z suchą miską olejową i oddzielnym zbiornikiem waży zaledwie 206 kg. Skrzynia biegów opracowana przez AMG znajduje się przy tylnej osi, chodzi więc o system transaxle – silnik ze skrzynią biegów połączony jest sztywną rurą, która chroni lekki wał kardana przed uszkodzeniem. Samochód powstaje przy współpracy MTC (Mercedes Technology Center) i AMG.
Priorytetem konstruktorów była redukcja masy i obniżenie punktu ciężkości. Rama przestrzenna wykonana jest z aluminiowej blachy, profili i odlewów, dzięki czemu uzyskano masę 241 kg. Stal wykorzystano w zasadzie tylko na wewnętrznej stronie przednich słupków karoserii, która otrzymała drzwi otwierane do góry. Mercedes-Benz symbolicznie powraca w ten sposób do legendarnego modelu 300 SL Gullwing z lat 1954-1957. W porównaniu do modelu SLR McLaren auto straciło 140 kg, tak więc jego masa całkowita wynosi ok. 1620 kg. Rozmiary na razie nie są znane, wiadomo tylko, że długość rozstawu osi to 2680 mm. Również podwójne wahacze trapezowe wykonano z lekkiego stopu aluminium, podobnie jak panele nadwozia. Rozłożenie masy pomiędzy osie wynosi 48:52.
Mercedes-Benz SLS AMG ma duże koła wykonane ze stopów aluminium – z przodu znajdziemy rozmiar 9,5 x 19 z oponami 265/35 R 19, z tyłu zaś 11,0 x 19 i opony 295/30 R 20. Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy oraz funkcję Racestart (system launch control), dzięki której auto do 100 km/h rozpędza się w 3,8 s. Prędkość maksymalna wyniesie 315 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym powinno wynieść 13 l/100 km.
Za kołami ukryte będą hamulce z karbonowo-ceramicznymi tarczami i 6-tłoczkowymi zaciskami. Również te komponenty pochodzą z ośrodku badawczego AMG. Nowe SLS wyposażone będzie w system stabilizacji ESP z trybem sportowym i możliwością wyłączenia.
Prace rozwojowe nowego AMG rozpoczęły się w ostatnim kwartale 2006 roku, program testowy dokończony zostanie pod koniec bieżącego roku, a premiera światowa odbędzie się wiosną 2010. Większość danych technicznych jest orientacyjna i do rozpoczęcia produkcji może się nieco zmienić