Gama modelowa marki Mercedes-Benz w USA poszerzyła się o trzech nowych przedstawicieli serii BlueTEC. Przy okazji premiery światowej na targach w Nowym Jorku firma oznajmiła, że sprzedaż ekologicznych modeli rozpocznie się także w Europie.
Wszystkie trzy modele mają pod maską zmodyfikowaną jednostkę wysokoprężną CDI o pojemności 3,0 l, który oferuje 155 kW (210 KM) przy 3400 obr./min i moment obrotowy 5400 Nm dostępny w zakresie 1600 do 2400 obr./min. Silnik dzięki modyfikacjom konstrukcyjnym, takim jak mniejszy stopień sprężania, przeprogramowana jednostka sterująca czy wtryskiwacze piezoelektroniczne, oraz dzięki użyciu dodatku AdBlue pełni rygorystyczne amerykańskie normy emisji spalin i może być sprzedawany we wszystkich 50 stanach USA.
Technologia BlueTEC polega przede wszystkim na użyciu AdBlue, mieszanki z dodatkiem mocznika. Po wstrzyknięciu AdBlue do spalin katalityczna reakcja przetwarza tlenki azotu na amoniak, a dalej na niegroźny ciekły azot. Zużycie tego dodatku wynosi ok. 0,1 l/100 km. Zbiornik AdBlue w klasach M i R ma pojemność 28 litrów, w klasie GL jest to aż 32 litrów. Częścią układu wydechowego jest również katalizator utleniający i bezobsługowy filtr cząstek stałych.
W chwili obecnej w Europie w wersji BlueTEC oferowana jest wyłącznie klasa E (model E 300 BlueTEC). Sprzedaż modeli GL, M i R Bluetec rozpocznie się w USA na jesieni, w Europie auta pojawią się w przyszłym roku.
Galeria zdjęć
Mercedes-Benz: trzy modele BlueTEC w przyszłym roku również w Europie
Mercedes-Benz: trzy modele BlueTEC w przyszłym roku również w Europie
Mercedes-Benz: trzy modele BlueTEC w przyszłym roku również w Europie
Mercedes-Benz: trzy modele BlueTEC w przyszłym roku również w Europie
Mercedes-Benz: trzy modele BlueTEC w przyszłym roku również w Europie
Mercedes-Benz: trzy modele BlueTEC w przyszłym roku również w Europie
Mercedes-Benz: trzy modele BlueTEC w przyszłym roku również w Europie