Ten nowoczesny układ napędowy będzie dostępny w sześciocylindrowych modelach: C 280, C 350 oraz C 320 CDI już od lata 2007. Dysponując łącznie flotą 49 modeli 4MATIC, Mercedes-Benz będzie miał najszerszą ofrtę samochodów z napędem na cztery koła wśród wszystkich marek segmentu Premium.

Najnowszej generacji napęd Mercedesa na wszystkie koła jest wydajniejszy od poprzedniego napędu 4MATIC, ma niższą masę i mniejsze wymiary. Te zalety znajdują odzwierciedlenie w ekonomiczniejszym zużyciu paliwa i jeszcze lepszej trakcji: nowy C 280 4MATIC o mocy 231 KM zużywa średnio 9,6 litra wysokooktanowej benzyny na sto kilometróww, jest więc oszczędniejszy od swego poprzednika o 0,2 litra. Po raz pierwszy w Klasie C napęd 4MATIC dostępny będzie teraz także w modelu z silnikiem wysokoprężnym: C 320 CDI 4MATIC ma moc 224 KM i zużywa średnio 7,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.

Limuzyny 4MATIC zapewniają tak samo wyśrubowany poziom bezpieczeństwa i komfortu, co ich odpowiedniki wyposażone tylko w napęd na oś tylną. Standardowym wyposażeniem jest pakiet Agility Control, obejmujący aktywne amortyzatory, siedem poduszek powietrznych, aktywne zagłówki foteli, automatyczną klimatyzację i aluminiowe felgi. Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów 7G-Tronic, przekonstruowana przez Mercedesa specjalnie do wersji z napędem na cztery koła, również jest zawsze na wyposażeniu.

Bez opóźnień...

System 4MATIC jest non-stop aktywny. Funkcjonuje więc bez opóźnień, wspierając kierowcę w złych warunkach drogowych – jak oblodzenie czy śnieg – i pozwalając mu na opanowanie krytycznych sytuacji bez stresu. Najważniejszym elementem mercedesowskiego napędu na wszystkie koła jest skrzynka rozdzielcza z centralnym mechanizmem różnicowym, zintegrowana w siedmiostopniowej skrzyni biegów.

Tu siła napędowa jest rozdzielana pomiędzy osie przednią i tylną w stosunku 45:55. Nowoopracowane sprzęgło wielotarczowe w centralnym mechanizmie różnicowym przenosi moc silnika na cztery koła z bazową siłą blokowania wynoszącą 50 Nm pomiędzy osiami. Oznacza to, że nowa Klasa C jeszcze łatwiej daje się prowadzić na śliskiej jezdni i jeszcze lepiej trzyma się drogi niż poprzednie modele 4MATIC.

Mercedes-Benz łączy standardowo permanentny napęd na cztery koła z systemem ESP oraz kontroli trakcji 4ETS. Ten ostatni selektywnie przyhamowuje koła w przypadku ich uślizgu, zwiększając siłę napędową na kołach, które mają dobrą przyczepność. System wykorzystuje sygnały czujników do pomiaru automatycznych impulsów hamowania, co poprawia trakcję na śliskich nawierzchniach i zwiększa stabilność podczas krytycznych manewrów.

W efekcie 4ETS zapewnia taki sam efekt jak tradycyjne blokady mechanizmów różnicowych, zarazem jednak zapewnia o wiele wyższy komfort jazdy niż w innych autach z napędem na cztery koła.

Dane techniczne Mecedesa C 320 CDI 4MATIC:

pojemność silnika (cm3): 2987;moc maksymalna (kW/KM): 165/224;maksymalny moment obrotowy (Nm): 510 przy 1600-2800 obr./min.;przybliżone średnie zużycie paliwa (l/100 km): 7,7.

Dane techniczne Mecedesa C 280 4MATIC:

pojemność silnika (cm3): 2996;moc maksymalna (kW/KM): 170/23;maksymalny moment obrotowy (Nm): 300 przy 2500-5000 obr./min.:,br>przybliżone średnie zużycie paliwa (l/100 km): 9,6.

Dane techniczne Mecedesa C 350 4MATIC:pojemność silnika (cm3): 3498;moc maksymalna (kW/KM): 200/272;maksymalny moment obrotowy (Nm): 350 przy 2400-5000 obr./min.;przybliżone średnie zużycie paliwa (l/100 km): 10,1.