W 2004 r. za sprawą pierwszej generacji CLS-a Mercedes ustanowił nowy segment pojazdów, określanych jako czterodrzwiowe coupe. Auto cieszyło się dużym zainteresowaniem. Łącznie nabywców znalazło 170 tys. egzemplarzy.

Wraz z pojawieniem się nowej generacji modelu, niemiecki producent doszedł do wniosku, że przyszła także kolej na dynamiczną odmianę kombi. Jej wytwarzanie będzie miało miejsce razem z wersją coupe (ta sama linia produkcyjna) w Sindelfingen, największym zakładzie produkcyjnym Mercedes-Benz. Powstają tu również: Klasa C sedan, Klasa E sedan i kombi, Klasa S, CL, Maybachy oraz modele opancerzone.

Ostatnio bramy zakładu zaczęły opuszczać także Mercedes SLS AMG oraz limitowana Klasa B napędzana ogniwami paliwowymi. Po modelu CLS Shooting Brake, którego start zaplanowano na 2012 rok, do fabryki w Sindelfingen trafi także nowy roadster SL.