Premiera tego supersamochodu w stylu retro zaplanowana jest na nadchodzące targi we Frankfurcie.

Piękna, klasyczna linia nadwozia inspirowana klasycznym modelem Mercedes 300SL Gullwing posiada wszystkie unikalne cechy tego pojazdu. Na szczególną uwagę zasługują unoszone ku górze drzwi oraz bardzo długa maska. Dostępnych będzie dziewięć odcieni lakieru karoserii, włącznie z dwoma matowymi. Przednie i tylne światła zawierają diody LED.

Wnętrze Mercedesa SLS AMG wyraźnie czerpie z designu kokpitu samolotu. Do wyboru będzie pięć kolorów wykończenia tapicerki, a jeśli chodzi o materiały, w kabinie króluje luksusowa skóra, metal oraz włókno węglowe.

Piękna i długa maska kryje potężny silnik V8 o pojemności 6,3 litra, który po kuracji w zakładach AMG generuje moc 571 KM przy 6 800 obr./min oraz 650 Nm momentu obrotowego, dostępnego przy 4 750 obr./min. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem nowoczesnej dwusprzęgłowej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach z opcją preselekcji.

Szybka zmiana biegów pozwala na uzyskanie przyspieszenia do "setki" na poziomie 3,8 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości sięgającej 320 km/h. Ważący 1,6 tony supersamochód o konstrukcji opartej na aluminiowej ramie, spalać ma przy tym średnio 13 l/100 km.

Budowa zawieszenia czerpie z bogatego doświadczenia koncernu w wyścigach Formuły 1. Rozkład masy wynosi 47:53, co w połączeniu z nisko umieszczonym środkiem ciężkości zapewnia doskonałe właściwości trakcyjne. O skuteczne zatrzymanie Mercedesa SLS AMG dbają ceramiczne hamulce i opony o zwiększonej przyczepności.

Producent podaje, że bazowa cena Mercedesa SLS AMG wynieść ma 177 tys. euro. Sprzedaż w Europie rozpocznie się wiosną 2010 roku. Premiera natomiast zaplanowana jest na przyszły tydzień, podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.