Władze Indii wyraziły zgodę na założenie spółki już w marcu 2008 r. Teraz wspólnicy planują jej szybki start operacyjny.

Początkowo Daimler Hero Motor Corporation będzie produkować nową markę lekkich, średnich i ciężkich pojazdów użytkowych przeznaczonych na rynek indyjski. Będą to odmiany istniejących produktów z portfolio Daimlera, dostosowane do indyjskich warunków. Trwają poszukiwania odpowiedniego miejsca produkcji. Negocjacje z trzema indyjskimi stanami trwają.

Spodziewane jest ich szybkie zakończenie, a zaraz po nich zacznie się budowa zakładu. Planowany termin startu fabryki pojazdów użytkowych - 2010 r. Nowa spółka chce osiągnąć udział w lokalnym rynku na poziomie 80 procent, dzięki czemu będzie możliwe zoptymalizowanie kosztów produkcji. Produkcja pojazdów użytkowych na eksport na inne rynki wschodzące rozpocznie się w późniejszym terminie.

W ciągu najbliższych pięciu lat wartość inwestycji dokonywanych przez niemiecko-indyjskie joint venture przekroczy 700 mln euro. Kapitał wniesiony do nowej spółki przez koncerny Daimler AG i Hero wyniesie łącznie 360 mln euro, z czego 220 mln euro Daimler wniesie w postaci bezpośrednich inwestycji zagranicznych.

Marc Llistosella, kierujący projektem utworzenia joint venture z ramienia Daimlera, będzie dyrektorem generalnym Daimler Hero Motor Corporation, zaś Amit Chaturvedi, obecny prezes i dyrektor ds. strategii i rozwoju biznesu w Hero Corpora-te Service Ltd. oraz kierownik projektu z ramienia koncernu Hero - drugim dyrektorem generalnym. Sunil Kant Munjal zostanie prezesem zarządu nowej spółki. Firmą będą zarządzać wspólnie obaj wspólnicy.

Joint venture przyniesie Daimler Trucks trzy zasadnicze korzyści: istotny dostęp do lokalnego rynku, bazę do rozszerzenia swojej obecności na wschodzących rynkach azjatyckich oraz niezbędną infrastrukturę do konkurencyjnej cenowo produkcji. Indie to rynek sprzedaży, miejsce produkcji oraz ośrodek eksportu w jednym.

– To wielki krok naprzód dla Daimler Trucks i naszej strategii realizowanej w Azji – powiedział Andreas Renschler, członek zarządu Daimler AG i dyrektor Daimler Trucks. Koncern Hero to dla nas idealny partner, ponieważ obie nasze firmy doskonale się uzupełniają, jeżeli chodzi o doświadczenie i wiedzę, którą wnoszą do jo-int venture. Sprawny przebieg negocjacji i procesu zatwierdzania spółki pozwala wierzyć, że zostanie ona równie szybko i sprawnie zorganizowana.

– Hero ma osiągnięcia w zakresie długoterminowej współpracy z różnymi partnerami biznesowymi. Obie strony chcą, aby Daimler Hero Motor Corporation była przedsięwzięciem długoterminowym, w ramach którego będziemy mogli wykorzystać nasze uzupełniające się kompetencje i uczyć się od siebie wzajemnie – powiedział Sunil Kant Munjal, prezes Hero Corporate Service. Realizujemy to przedsięwzięcie w momencie, gdy poszczególne regiony Indii są ze sobą coraz silniej powiązane gospodarczo i handlowo, co zapowiada silny wzrost w długim terminie.