Źródłem napędu jest zatem benzynowy silnik V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 279 koni mechanicznych połączony z 20 konnym silnikiem elektrycznym generującym 160 Nm momentu obrotowego. Elektryczny motor został zamontowany między jednostką benzynową, a siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów. Skumulowane wartości generowane przez napęd tego samochodu to 299 koni mechanicznych oraz 385 Nm momentu obrotowego. Energia elektryczna w przypadku S400 BlueHYBRID magazynowana będzie w kompaktowych, bardzo wydajnych bateriach litowych. Jednak najważniejsze jest to, że baterie zostały zabudowane pod maską, w komorze silnika. Nie zmieni się zatem pojemność bagażnika czy też wnętrza auta. Baterie zastąpią standardowy akumulator na jego miejscu, a ich masa określana jest na 75 kg.Jak większość samochodów hybrydowych w obecnych czasach elektryczny motor w S klasie podczas hamowania zamienia się w generator odzyskujący energię przesyłając ją do akumulatorów, skąd zostanie ona zaczerpnięta w razie takiej potrzeby. Dodatkowo samochód wyposażony jest w system start – stop, który automatycznie wyłącza silnik benzynowy np. podczas postoju na czerwonym świetle. Do jego ponownego uruchomienia w takiej sytuacji wystarczy wciśnięcie pedału gazu.Według danych podanych przez producenta hybrydowa klasa S potrzebuje na rozpędzenie się do 100 km/h 7.2 sekundy, natomiast prędkość maksymalna tego auta została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Zużycie paliwa utrzymuje się przy tym na poziomie 7.9 litra na 100 kilometrów, a produkcja CO2 osiąga poziom 190 gr/km.