W przednich, pionowych lampach znajdują się biksenonowe reflektory, światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy, wykonane w technologii LED. W tylnych światłach także królują diody. Z tyłu w oczy rzucają sie ponadto dwie, chromowane końcówki układu wydechowego oraz dyfuzor. Pojazd porusza się na oponach w rozmiarze 265/35 R (przód) i 295/30 R 20 (tył). Podsumowując, sylwetka SLS-a prezentuje się bardzo dynamicznie i klasycznie.
Wnętrze auta jest sportowe, a jednocześnie maksymalnie komfortowe. Do dyspozycji mamy: grubą, spłaszczoną u dołu, trójramienną, wielofunkcyjną kierownicę z łopatkami do ręcznej zmiany przełożeń oraz sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami (w opcji także "kubełki"). Konsola centralna nawiązuje do kokpitu samolotu. W jej centrum znajduje się system multimedialny COMAND APS z 7-calowym ekranem. Wszystkie elementy dekoracyjne wykonano z metalu. Kabina jest wykończona najwyższej jakości skórą, dostępną w pięciu kolorach (black, classic red, sand, porcelain i light brown) z kontrastującymi szwami. Pomimo, że to auto sportowe, może ono posiadać wszelkie możliwe wyposażenie i systemy bezpieczeństwa.
Sercem SLS-a jest 571-konny silnik benzynowy V8 od AMG o pojemności 6,2 l, generujący 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4750 obr./min.. Moc przekazywana jest na tylną oś przez 7-stopniową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT z czterema trybami pracy: "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport), "S+" (Sport plus) i "M" (Manual), a także z funkcją RACESTART. To wszystko w połączeniu z niską wagą pojazdu (1620 kg), dzięki aluminiowemu nadwoziu, zapewnia wspaniałe osiągi. Sprint do "setki" trwa zaledwie 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 317 km/h.
Po przekroczeniu 120 km/h z pokrywy bagażnika automatycznie wysuwa się spoiler, poprawiający stabilność samochodu. Jak deklaruje Mercedes, motor ma zadowalać się średnio nieco ponad 13 litrami paliwa na 100 km i spełnia normę emisji spalin Euro 5. Dla osób, mających duszę sportowca, przygotowano opcjonalne hamulce ceramiczne z sześcioma zaciskami produkcji AMG. Konstruktorom Gullwinga udało się uzyskać bardzo niski środek ciężkości oraz idealne rozłożenie masy pojazdu na obie osie w stosunku 48:52.
Mercedes SLS AMG Gullwing trafi do sprzedaży wiosną 2010 r. Ceny zaczynać się będą od 177 310 euro.
Źródło: Mercedes-Benz