Supersportowy samochód z charakterystycznymi, otwieranymi do góry drzwiami, dostępny jest w polskich salonach w cenie od 810 tysięcy złotych (łącznie z 22 % VAT).

- Zainteresowanie naszym nowym supersportowym jest niezwykle duże. Jesteśmy przekonani, że wprowadzając na rynek SLS AMG oferujemy naszym klientom fascynujący samochód – mówi Volker Mornhinweg, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży zainteresowani klienci mieli do dyspozycji wyczerpujący materiał informacyjny, umożliwiający zapoznanie się z dostępnymi lakierami, kolorami skóry oraz zakresem wyposażenia seryjnego i dodatkowego, oferowanego do SLS AMG.

Zanim pierwsze samochody pojawią się na ulicach wiosną 2010 r., niecierpliwi mogą odwiedzać specjalne witryny internetowe, zapewniające wyczerpujący wgląd w topowe walory SLS AMG. Oba magazyny internetowe zawierają teksty, zdjęcia i filmy dotyczące osiągów, rozwiązań technicznych, designu i wyposażenia.

Jednocześnie na stronach można skonfigurować swój wymarzony samochód online, a wkrótce będzie to można także zrobić na polskiej stronie www.mercedes-benz.pl.

Mercedes-Benz i AMG na platformach online

Mercedes-Benz i AMG podążają nowymi drogami w dziedzinie komunikowania się z klientami również w sferach społecznościowych: w internecie można znaleźć krótkie reportaże filmowe i artykuły Matthewa K., reportera SLS AMG. 36 letni fan motoryzacji towarzyszy wprowadzaniu na rynek SLS AMG i informuje o rozmaitych imprezach z całego świata, podczas których samochód z otwieranymi drzwiami do góry jest prezentowany publicznie.

Matthew K. informuje też live o swoich podróżach samochodem SLS AMG – dzieląc się też swoimi prywatnymi przeżyciami i przemyśleniami dotyczącymi supersportowego auta.

Nowa legenda z unikalnymi osiągami

Nowy Mercedes-Benz SLS AMG zachwyca purystycznym designem, konsekwentną lekką konstrukcją oraz nadzwyczajną dynamiką jazdy. Ten supersportowy samochód, pierwszy zaprojektowany samodzielnie od podstaw przez Mercedes-AMG GmbH, jest zarazem szczytowym osiągnięciem w ponad 40-letniej historii firmy. Tym pojazdem AMG, wyczynowa marka w grupie Mercedes-Benz Cars, nie tylko otwiera nową epokę, ale i potwierdza najwyższy poziom kompetencji w dziedzinie projektowania i rozwoju.

Fascynację budzi unikatowy pakiet rozwiązań technicznych: aluminiowe nadwozie typu spaceframe z drzwiami otwieranymi jak skrzydła, centralnie zamontowany silnik AMG V8 o pojemności 6,2 litra, maksymalnej mocy 420 kW / 571 KM, momencie obrotowym wynoszącym 650 niutonometrów i smarowaniem wymuszonym pompami, siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów w układzie transaxle, sportowe zawieszenie z podwójnymi, aluminiowymi wahaczami poprzecznymi i masa własna 1620 kilogramów (określona wg normy DIN) – taka fenomenalna kombinacja gwarantuje dynamikę jazdy na najwyższym poziomie.

Rozkład obciążenia między oś przednią a tylną, wynoszący 47 do 53 procent i niski środek ciężkości dodatkowo podkreślają wyrafinowaną koncepcję supersportowego samochodu. Nowy "Gullwing" przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 3,8 sekundy, natomiast jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 317 km/h. Zużycie paliwa, wynoszące 13,2 litrów na 100 kilometrów (w cyklu mieszanym) jest jednym z najniższych w tej kategorii.

Szeroka oferta wyposażenia dodatkowego umożliwia dostosowanie "Gullwinga" zgodnie z osobistymi upodobaniami. Oferowane są m. innymi:

• wysokosprawny ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG;• wyczynowe zawieszenie AMG ze sztywniejszą charakterystyką, optymalizujące dynamikę poprzeczną ;• obręcze z lekkiego stopu AMG z 5 podwójnymi szprychami 9,5 x 19 cali (przód) i 11,0 x 20 cali (tył) z oponami 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył);• obręcze kute AMG, 10-szprychowe 9,5 x 19 cali (przód) i 11,0 x 20 cali (tył) z oponami 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył);• wyczynowa kierownica AMG w skórze/ Alcantara;• sportowe, kubełkowe fotele AMG;• karbonowa osłona komory silnika AMG;• lakier "srebrny AMG alubeam";• lakier "szary AMG Monza magno" (matowy);• karbonowe elementy wykończeniowe AMG (schowek z przodu i schowek z tyłu, łącznie z pokrywą, osłona AMG DRIVE UNIT, osłony konsoli środkowej i bloku zmiany biegów z tyłu, listwy ozdobne na konsoli środkowej i podłokietnikach w drzwiach);• skóra designo Nappa designo jedno- / dwubarwna;• pakiet pamięci z elektryczną regulacją położenia kolumny kierownicy i foteli oraz 4-zakresowym podparciem kręgosłupa;• system nagłośnienia Bang & Olufsen BeoSound AMG Surround.