Mercury, jako pierwszy producent koncernu Ford, w którym pełni rolę tzw. middle class marki, już teraz oficjalnie prezentuje model 2008, który trafi do sprzedaży wiosną 2007 roku. Chodzi o małego SUVa Mariner (Ford Explorer ze zmienionym znaczkiem), który tworzy pomost pomiędzy klasycznymi sedanami i średniej wielkości SUVem Mountaineer. Ciekawostką jest m. in. to, że można go kupić jako full hybrid – tzn. samochód hybrydowy umożliwiający jazdę wyłącznie na napęd elektryczny.
Model 2008 otrzymał nowy, bardzie wyrazisty wygląd dzięki nowym zderzakom, kompletnie zmienionemu przodowi z nową maską, nowym obręczom kół, większym lusterkom zewnętrznym i ciemnemu słupkowi B. Znacznie zmieniono także klapę bagażnika z nowymi, większymi i bardziej rzucającymi się w oczy lampami. W bardziej atrakcyjnym stylu zaprojektowano dotychczas kanciaste wnętrze, które teraz jest bardziej indywidualistyczne i oferuje stylową deskę rozdzielczą i lepsze materiały wykończeniowe. Zmianom nie uniknęła ani kierownica, ani zestaw zegarów.
Użyta technika pozostaje niezmieniona – wybór między przednim czy automatycznie załączanym napędem na cztery koła oraz wybór między czterozaworowymi silnikami Duratec 2,3 l 152 KM i 3,0 V6 200 KM nie uległy zmianie, tak samo jak standardowa 4-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. Pozostaje również full hybrid z 4-cylindrowcem 2,3 l 133 KM z cyklem Atkinsona, silnikiem elektrycznym 330 V o mocy 95 KM i bezstopniową skrzynią biegów CVT. Tak samo jak wcześniej oferuje dynamikę jazdy porównywalną z silnikiem 6-cylindrowym, przy zużyciu paliwa mniejszym o nawet 75% oraz wyraźnie niższy poziom emisji szkodliwych spalin, zwłaszcza w mieście, gdy auto może być eksploatowane wyłącznie na baterie. Zmieniona jednostka sterująca zapewnia dokładniejszą kontrolę układu napędowego i gładsze zmiany między napędem benzynowym i elektrycznym. Nowością dla hybrydy na rok modelowy 2008 je możliwość zakupienia wersji z napędem wyłącznie na przednią oś.
Nowy Mariner wyposażono w zmodyfikowane zawieszenie, które zapewnia teraz bardziej komfortową jazdę, i elektromechaniczne wspomaganie kierownicy. Wersja 4x4 otrzymała nowy tylny dyferencjał, który zapewnia cichszą jazdę. Wszystkie modele poddano wyraźnym zmianom w celu obniżenia hałasu. Samochód posiada grubsze szyby, dokładnie dopracowaną aerodynamikę lusterek zewnętrznych i innych elementów, alternator przesunięty na drugą stronę silnika, czyli dalej od kabiny, cichszy wentylator i kilka innych drobnych zmian.