Bankructwo spółki Rover wiosną 2005 roku nadal pozostaje w żywej pamięci. Nanjing Automotive Corporation nabyło wtedy wszystkie aktywa, włącznie z taśmami produkcyjnymi i prawami do marki MG. Sytuację skomplikowała jednak sprzedaż praw własności przemysłowej do wielu modeli Rovera oraz jednostek napędowych spółce Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC). SAIC próbowało odkupić wtedy markę Rover, która pozostawała w posiadaniu ówczesnego właściciela, firmy BMW. W końcu jednak prawa do marki zyskał Land Rover. Podczas gdy Nanjing planował wznowienie produkcji pod marką MG, SAIC było zmuszone do stworzenia własnej marki Roewe.
Przełomowym krokiem była fuzja spółek SAIC i Nanjing, która przebiegła w roku 2007 i doprowadziła do prezentacji nowych modeli spod marki MG. Po czterech latach rynek doczeka się więc nowych konstrukcji, które nie będą tylko modyfikacjami modeli z czasów, kiedy firma należała do BMW.
Pierwszym z nich będzie już jesienią sedan i liftback lokujący się na granicy klas niższej średniej i średniej, który nazwano MG 6. Samochód zbudowany będzie na podwoziu Roewe 550, samochodu opracowywanego jeszcze w firmie Rover jako następca serii 75. W obecnej ofercie dopełni więc duży, ale starszy MG 7 (odmłodzony Rover 75), MG 3 SW (pierwotnie Rover 25 Streetwise) oraz roadster MG TF. Firma produkuje również modele Roewe 550 i Roewe 750, które są zmodernizowanym wcieleniem Rovera 75.
Kolejne dwie nienazwane jeszcze nowości skierowane są do segmentów, w których Rover ma długą tradycję. Jedna z nich należy do segmentu mini i będzie konkurentem takich aut jak Fiat 500 czy Ford Ka. Kolejną konstrukcją jest samochód sportowy, który zastąpi starzejący się roadster TF, którego korzenie sięgają roku 1995.
Oprócz MG do grupy SAIC należy również koreański Ssang Yong, dalej np. Soyat czy Hongyan. Firma stworzyła również liczne spółki z udziałem kapitału zagranicznego, m.in. Shanghai Volkswagen Automotive, Shanghai GM, SAIC-GM-Wuling czy Nanjing-Fiat.