MG TF jest zmodernizowaną wersją MG F, który po raz pierwszy zaprezentowany został w 1995 roku. Był on jednocześnie pierwszym modelem MG od czasu, gdy w 1980 roku zakończono produkcję MG B. Mały roadster należał do najbardziej dostępnych sportowych samochodów na rynku.

Wznowienie produkcji, to działania chińskiej firmy firma Nanjing Automotive Corporation (NAC), która odkupiła fabrykę w Longbridge, a wraz z nią prawa do produkcji i nazwy TF. Nadwozie i jednostki napędowe produkowane są w Chinach. Malowanie i końcowy montaż odbywa się w angielskim Longbridge.

Obecnie zatrudnionych jest 180 pracowników, gdy dla porównania fabryka przed bankructwem zatrudniała 6000 osób. NAC przewiduje, że wraz ze wzrostem zainteresowania tym autem będzie wzrastało też zatrudnienie.

Jedyny obecny przedstawiciel sławnej brytyjskiej marki ma dwumiejscowe otwarte nadwozie o długości całkowitej 3942 mm i rozstaw osi 2375 mm/ Nadwozie przeszło kosmetyczne zmiany oraz modyfikacje techniczne. Do napędu wykorzystywany jest silnik czterocylindrowy o pojemności skokowej 1,8 l i mocy 99 kW (135 KM) przy 6750 obr./min z maksymalnym momentem obrotowym 165 Nm przy 5000 obr./min.

Częścią podstawowego wyposażenie auta ma być zdejmowany sztywny dach w barwie nadwozia, ABS, EBD, automatyczna klimatyzacja, radio z odtwarzaczem CD, skórzane wnętrze i 16-calowe obręcze kół. Producent zapewnia na MG TF LE500 trzy lata gwarancji lub limit przebiegu 60 000 mil (96 000 km). Wznowienie produkcji tego ulubionego auta okazało się już wielkim sukcesem producenta. Z zapowiadanej specjalnej edycji MG TF LE500 (500 egz.) sprzedanych zostało już 75 proc. Pierwsze egzemplarze dotrą do 57 brytyjskich dilerów dopiero na początku września 2008 roku.

Cena wersji LE500 wynosi 16,5 tys. funtów angielskich (bez podatku). W podstawowym wyposażeniu auta ma być tańsze.