Michelin Power Research Team wziął udział w rajdzie u boku zespołów Yamaha Austria Racing Team oraz Honda.

- Jesteśmy pod wielkim wrażeniem wyczynu Michelin w rajdzie 24h Le Mans. W ekstremalnych warunkach, jakie panowały podczas wyścigu, opony Michelin przechyliły szalę zwycięstwa. Nasza strategia inwestycji w technologie dowiodła swojej skuteczności – powiedziała rzeczniczka prasowa Michelin Polska, Ewa Konopka.

Wielki come-back w deszczu

Trzydziesta druga edycja wyścigu Le Mans 24h przebiegała w bardzo trudnych warunkach pogodowych, podczas trwającej całą noc ulewy. Spowodowana tym niska przyczepność toru dała jednak ekipom Yamaha Austria Racing Team oraz Honda szansę udowodnienia swej technologicznej przewagi.

Zespół Honda, wyposażony w opony Michelin specjalnie zaprojektowane do jazdy na mokrej nawierzchni, we wspaniałym stylu przesunął się z 42 pozycji w sobotnie popołudnie (po wcześniejszym upadku) na 2 miejsce po ostatnim 727 okrążeniu.

Od 1977 roku, kiedy opony Michelin dały zespołowi Suzuki zwycięstwo w Mistrzostwach Świata w klasie 500 cm³, Michelin sukcesywnie realizuje strategię wdrażania technologii testowanych na torach wyścigowych w produkcji opon trafiających do szerszego grona odbiorców.

Okres supremacji Michelin w wyścigach na mokrej nawierzchni rozpoczęło wprowadzenie opony zawierającej mieszankę gumową wzmocnioną krzemionką. W 1999 roku, technologia ta została wprowadzona do opony do samochodów osobowych Michelin Pilot Sport. Asymetryczna, wyścigowa rzeźba tej opony zwiększa przyczepność na mokrych nawierzchniach, zachowując jednocześnie właściwości na suchym podłożu.

Michelin Power Research Team źródłem wiedzy

Michelin przeznacza corocznie na rozwój nowych technologii 3% zysków ze sprzedaży.

Trzy centra badawcze Michelin opracowują innowacje, które umacniają pozycję Michelin jako lidera technologicznego światowej branży opon. Do sprawdzonej strategii nawiązuje Michelin Power Research Team, który również wziął udział w rajdzie 24h Le Mans. I choć motocykl Honda występujący w barwach Michelin opuścił wyścig po 430 okrążeniach.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku Michelin Power Research Team- podkreśla rzeczniczka Michelin Polska, Ewa Konopka.Ten wyścig znów dostarczył Michelin unikalnej bazy informacji o tym jak rozwijać nowe technologie opon przeznaczonych do jazdy w niskich temperaturach i na mokrej nawierzchni.