Firma wprowadzi na trasę wyścigu całkowicie nową gamę energooszczędnych opon.

Już po raz drugi odbędzie się wyścig Michelin Green X Challenge. Strategia Michelin to wdrażanie do produkowanych seryjnie opon osobowych, technologii przetestowanych na torach wyścigowych.

Wyścig 24h Le Mans to główna światowa arena, na której testowane są najważniejsze osiągi opon – muszą one wytrzymywać jazdę ze średnią prędkością ponad 200 km / godz. na dystansie do 700 kilometrów.

Inżynierowie i chemicy opracowali nowy typ energooszczędnych opon bez dodatku olejów aromatycznych, które zwykle są używanych w produkcji opon. Nowa gama opon Michelin będzie miała swoją premierę właśnie podczas czerwcowego wyścigu 24h Le Mans.

Francuska firma ma na swoim koncie dwanaście zwycięstw pod rząd w wyścigu 24h Le Mans, ponad 100 zwycięstw w American Le Mans Series (ALMS) i sześć tytułów w Le Mans Series (LMS). Partnerami podczas wyścigu 24h Le Mans będą Audi i Peugeot – we wszystkich czterech kategoriach (LMP1, LMP2, LMP3, LMP4).

Strategia: z toru na drogę

Michelin realizuje strategię wdrażania technologii testowanych na torach wyścigowych do produkcji opon trafiających do szerokiego grona odbiorców. Technologie te wprowadzone zostały m.in. do najnowszej opony MICHELIN Pilot Sport 3 do samochodów sportowych i usportowionych wprowadzonej na rynek w lutym 2010 roku.

Osiągi tej opony – droga hamowania na mokrych nawierzchniach, przebiegi i mniejsze zużycie paliwa – zostały jednocześnie zwiększone.

Wraz z wyścigiem 24h Le Mans odbędzie się druga edycja wyścigu Michelin Green X Challenge.

W tym wyścigu nagradzane są najbardziej energooszczędne zespoły i pojazdy – podstawą jest Eksploatacyjny Wskaźnik Wydajności Energetycznej (Energy Efficiency Index), porównujący osiągi opon i pojazdów z poziomem konsumpcji paliwa.

Zawody odbywają się w dwóch kategoriach: prototypowych samochodów wyścigowych LMP (Le Mans Prototype) oraz samochodów GT.