Chociaż folder pisany jest po japońsku, musimy zadowolić się wyłącznie zdjęciami. Wystarczą one jednak do dopełnienia składanki. Zmodyfikowany system napędu na wszystkie koła i dwusprzęgłową skrzynię biegów SST już wcześniej opisywaliśmy, nie było jednak pewne, czy SST zaoferuje możliwość manualnej zmiany biegów. Na zdjęciach widać jednak, że Evolution X pozwoli także na sekwencyjną zmianę biegów za pośrednictwem lewarka na konsoli centralnej lub manetkami pod kierownicą.
Folder potwierdza także, że Mitsubishi nie zapomina ani o fanach klasycznego zmieniania biegów – alternatywnie dostępna będzie manualna 5-stopniowo skrzynia biegów. Po dokładnym przeglądnięciu wnętrza można zauważyć, że Evo ponownie otrzyma sportowe fotele Recaro ze zintegrowanymi airbagami bocznymi i poprzecznym wspornikiem zabraniającym, aby kierowca wyśliznął się spod pasa. Wnętrze podobne jest do modelu Outlander, a przełącznik napędu na wszystkie koła S-AWC (Super All Wheel Control) w niektórych wersjach znajdziemy bezpośrednio na kierownicy.
Doładowany aluminiowy silnik 4-cylindrowy 4B11 ze zmiennym rozrządem zaworów ssących i wydechowych MIVEC (z przekroju silnika wydaje się, że chodzi o elektroniczne rozwiązanie) daje w specyfikacji japońskiej moc 206 kW (280 KM) przy 6500 obr./min. Zmianą profilu łopatek turbosprężarki udało się wyraźnie zwiększyć moment obrotowy z 355 (europejska specyfikacja) do 422 Nm przy 3500 obr./min, a także poprawiono jego przebieg. Zatrzymaniem auta zajmą się hamulce Brembo.
Fani marki Subaru mogą tylko pozazdrościć, że największy konkurent Imprezy zachował tradycyjne trójbryłowe nadwozie z praktycznym bagażnikiem i dużym regulowanym skrzydłem na jego klapie. W porównaniu z modelem koncepcyjnym zmieniło się jednak kilka szczegółów – na masce silnika pojawił się tylko jeden wlot powietrza i dwa otwory wentylacyjne, a do nadkoli nawiązują dwa otwory odprowadzające ciepłe powietrze od przednich hamulców.