Nowy L200 High Power może pochwalić się najwyższą mocą spośród aut z tego segmentu. Za sprawą nowej 178-konnej jednostki napędowej w Mitsubishi L200 znacznie poprawiono osiągi, ograniczono hałas, drgania i wibracje a także zużycie paliwa oraz poziom emisji CO2.

Dzięki dodatkowym poduszkom i kurtynom powietrznym L200 zapewnia kierowcy i pasażerom wyższy poziom bezpieczeństwa. Mitsubishi L200 nadal jest jedynym pickupem na rynku, oferującym zaawansowany system napędu na 4 koła, który ma zastosowanie nie tylko w terenie, ale także na drogach asfaltowych.

W L200 High Power Double Cab przedłużono przestrzeń ładunkową, zachowując jednak najmniejszy w klasie promień skrętu. W nowym pojeździe poprawiono komfort podróżowania i wzbogacono listę wyposażenia – pojawiły się na niej takie elementy, jak bardziej komfortowe fotele przednie z lepszym trzymaniem bocznym, tempomat, chowane lusterka boczne, nowy 420W system audio, przyciemniane szyby.

L200 dostępne jest teraz także w nowym kolorze nadwozia o nazwie „Sapphire Blue”. Kupując Mitsubishi L200 High Power właściciele firm mogą odliczyć cały, 22 - procentowy podatek VAT.

Ceny Mitsubishi L200 zaczynają się od 52 450 zł netto, a L200 High Power jest dostępne od 87 696 zł netto.

Mitsubishi L200 to pickup z ponad 60-letnią tradycją. Najważniejsze cechy tego auta to nowoczesna stylistyka rodem z rajdowych tras, niespotykany w tej klasie komfort jazdy także dzięki przestronnej kabinie o najdłuższym w tej klasie pojazdów wnętrzu, funkcjonalność, wysoki poziom bezpieczeństwa (na poziomie 4 gwiazdek Euro-NCAP) m.in. dzięki wyjątkowym w tej klasie aut systemom kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy oraz stały napęd na obie osie Super Select.

Do napędu auta służą obecnie 2 turbodoładowane silniki wysokoprężne o pojemności 2.5 litra: oferowany dotąd silnik z wtryskiem paliwa w technologii Common Rail o mocy 136 KM i 160 KM oraz nowa jednostka o mocy 178 KM, które współpracują z dwoma skrzyniami biegów: 5-biegową manualną z reduktorem Easy Select i Super Select oraz 4-biegową automatyczną z reduktorem Super Select.

W Polsce auto dostępne jest w 3 wersjach: z podwójną kabiną (Double Cab) z przedłużoną przestrzenią ładunkową, pojedynczą kabiną (Single Cab) ipółtorej kabiny (Club Cab) w 5 opcjach wyposażenia – Inform, Invite, Intense, Intense Plus i Instyle i dziewięciu kolorach nadwozia.

W ubiegłym roku L200 był drugim najpopularniejszym modelem Mitsubishi w Polsce. W 2008 roku sprzedano 1047 takich aut.

High Power o mocy 178 KM

Inżynierowie Mitsubishi Motors z centrum badawczo-rozwojowego w Okazaki stanęli na wysokości zadania konstruując dla L200 nowy silnik High-Power 2.5Di-D o mocy 178 KM.

Nowy motor będzie alternatywą dla oferowanej obecnie jednostki Mid-Power 2.5Di-D 136 KM i 167 KM, co da klientom w Europie większy wybór dostępnych opcji napędu.

Gruntowna modernizacja spowodowała nie tylko poprawę osiągów, dzięki którym silnik jest obecnie liderem w swojej klasie; odpowiednie przeprojektowanie jednostki przełożyło się także na istotne ograniczenie hałasu, wibracji i drgań.

Inżynierowie MMC zmienili kształt komór spalania oraz stop metalu, z którego zostały wykonane. Wzmocniono łożyska, przeprojektowano wtrysk paliwa i turbosprężarkę oraz usprawniono układ chłodzenia.

W rezultacie nowy 2009 L200 2.5 Di-D High-Power może pochwalić się mocą 178 KM przy 4 000 obr. / min. (+ 29 % z przekładnią manualną i automatyczną w porównaniu z silnikiem Mid-Power) oraz maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym odpowiednio 400 Nm przy 2 000 obr. / min. w wersjach z ręczną skrzynią biegów (+ 27 % w porównaniu z Mid-Power) i 350 Nm przy 2 000 obr. / min. w wersjach z automatyczną skrzynią biegów (+ 11% w porównaniu z Mid-Power).

Te istotne zmiany dały L200 2.5 Di-D High-Power najlepsze w swojej klasie osiągi oraz stosunek mocy do masy.

Dodatkową korzyścią zwiększonej wydajności nowego silnika High Power 2.5 Di-D umieszczonego pod maską L200 jest znacznie mniejsze zużycie paliwa oraz niższy poziom emisji CO2 (L200 z przekładnią manualną).

Nowy silnik współpracuje z:

-5-stopniową manualną skrzynią biegów, której walcową konstrukcję cechuje duża sztywność, pomagająca wyciszyć skrzynię i podnieść poziom jej niezawodności. Potrójne synchronizatory stożkowe dla I, II i III biegu zapewniają lekkie załączanie przełożeń;- sterowaną elektronicznie 4-stopniową automatyczną skrzynią biegów z nadbiegiem oferującą wysokie wartości momentu obrotowego, długą żywotność i niezawodność i korzystną charakterystykę zmiany przełożeń.

Inżynierowie Mitsubishi jeszcze bardziej ograniczyli poziom hałasu, wibracji i drgań stosując szeroki zestaw elementów dźwiękochłonnych.

Większe bezpieczeństwo bierne

L200, znany z najwyższego poziomu bezpieczeństwa czynnego i biernego w swoim segmencie, oferuje w wersji 2009 nowe elementy:

● boczne poduszki powietrzne w wersji Club Cab;● boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne w wersji Double Cab.

Dłuższa przestrzeń ładunkowa

L200 nadal posiada najdłuższą kabinę w swoim segmencie (215,3 cm). W nowym Double Cab dodatkowo przedłużono przestrzeń ładunkową, by auto mogło lepiej sprostać wymaganiom klientów.

Przeprojektowany pod kątem walorów użytkowych ujmuje prostotą oraz oferuje dodatkowe 18 cm przestrzeni ładunkowej (wzrost z 1,325 mm do 1,505 mm).

Pomimo większej o 18 cm długości całkowitej (5,180 mm wliczając zderzak ze stopniem) nowy L200 Double Cab posiada ten sam rozstaw osi, dzięki czemu niezmieniona pozostała 5.9 m średnica zawracania, która jest najlepszym wynikiem w swojej klasie.

Dopracowany pakiet wyposażenia

Informacje zwrotne od klientów oraz sprzedawców skłoniły producenta do dopracowania pakietu wyposażenia poprzez dodanie nowych elementów:

● tempomat (Intense/Instyle);● chowane lusterka boczne (Intense/Instyle);● 420W Mitsubishi Power Sound System (Double Cab – Intense);● szyby przyciemniane od słupka B (tzw. privacy glass) w wersji Club Cab;● bardziej komfortowe fotele przednie z lepszym trzymaniem bocznym(Intense / Instyle);● nowy metaliczny kolor nadwozia o nazwie „Sapphire Blue”.

Konstrukcja zawieszenia, układu kierowniczego i hamulców

• Przednie zawieszenie z kombinacją podwójnych wahaczy trójkątnych i sprężyną śrubową daje dobrą stabilność na nierównych nawierzchniach i podczas hamowania, sztywna konstrukcja, prosta obsługa i niska masa układu.• Tylny sztywny most montowany pod resorami piórowymi (w odróżnieniu od rozwiązania z mostem nad resorami) daje wysoki komfort jazdy, duży prześwit, dobrą stabilność (poprzeczne usztywnienie pojazdu), zmniejszenie różnic w prowadzeniu między pojazdem załadowanym i pustym, długą żywotność konstrukcji i niski poziom hałasu.• Układ kierowniczy z zębatkową przekładnią kierowniczą = czuły układ kierowniczy (reaguje neutralnie, liniowo i stabilnie) dzięki specyficznej charakterystyce pracy przekładni zębatkowej, a także dużej sztywności konstrukcji. Wśród dodatkowych zalet można wymienić ograniczenie zjawiska przenoszenia drgań i momentu skręcającego od kół przez układ kierowniczy na kierownicę, niski poziom hałasu i drgań, niską masę a także łatwą obsługę.• Przednie 16-calowe hamulce tarczowe o nowej konstrukcji z wentylowanymi tarczami i tylne hamulce bębnowe o średnicy 11,6 cala współpracują z 10-calowym pojedynczym siłownikiem i systemem ABS.• Do tak zintegrowanego układu inżynierowie MMC dołączyli jeszcze zawór regulacyjny LSPV (ang. Load Sensing Proportioning Valve), który zapewnia odpowiednią skuteczność hamowania bez względu na obciążenie skrzyni ładunkowej. Zawór LSPV wykorzystuje czujniki przy tylnych kołach w celu dokładnego określenia niezbędnej siły hamowania. Zapobiega to blokowaniu tylnych hamulców i pozwala kierowcy bezpiecznie zatrzymać pojazd, nawet podczas przewożenia ciężkiego ładunku.• Elektroniczny system rozdziału siły hamowania (ang. Electronic Brake force Distribution – EBD) jest także montowany jako wyposażenie standardowe zwiększające bezpieczeństwo, pozwalające skrócić drogę hamowania.• Zawór elektromagnetyczny systemu ABS umożliwia kontrolowanie wartości siły hamowania kół tylnej osi i dostosowanie jej zarówno do rodzaju nawierzchni, jak i obciążenia skrzyni ładunkowej, co pozwala na zoptymalizowanie rozdziału siły hamowania między koła przedniej i tylnej osi.• Duża jest skuteczność hamowania pojazdem obciążonym, ponieważ niezależnie od rodzaju nawierzchni i stopnia obciążenia skrzyni do kół tylnej osi jest dostarczana idealnie wyliczona wartość siły hamowania.

Układ napędu na 4 koła

Przeprowadzone przez Euro-NCAP crash-testy pozwoliły uzyskać 4 gwiazdki – to najlepszy rezultat wśród półciężarówek o ładowności do 1000 kg.

O pasażerów i przewożony bagaż dbają:

- dostępny w standardzie antyblokujący układ ABS;- układ stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji (wersje Intense i Invite). System kontroli stabilności toru jazdy jest unikalnym rozwiązaniem w segmencie półciężarówek popieranym przez najważniejsze europejskie gremia zajmujące się tematyką bezpieczeństwa jako urządzenie umożliwiające znaczne ograniczenie ryzyka wypadku. System po raz pierwszy znalazł zastosowanie w pickupie marki Mitsubishi właśnie w L200. Razem z obecnym w tym modelu systemem kontroli trakcji tworzy on zintegrowany system aktywnej kontroli stabilności toru jazdy i trakcji (ang. Active Stability and Traction Control – ASTC).- stosowany po raz pierwszy w modelu Pajero stały napęd na cztery koła z systemem Super Select z centralnym mechanizmem różnicowym (wersje Intense i Instyle), który wyróżnia L200 w segmencie pickupów i pozwala kierowcy na użycie napędu na cztery koła niezależnie od warunków na drodze bez ryzyka nadmiernego zużycia opon (rozdział momentu przód/tył w L200 z układem Super Select wynosi 50:50); System Super Select umożliwia uzyskanie lepszej przyczepności podczas jazdy z pustą skrzynią ładunkową, co może się często zdarzać, biorąc pod uwagę rekreacyjny charakter pojazdu.- obok systemu „Super Select” oferowana jest także skrzynia rozdzielcza „Easy Select” (w wersji Invite), która umożliwia przełączenie napędu 2-kołowego na 4-kołowy bez konieczności zatrzymania pojazdu (w zakresie prędkości do 100 km/h), niezależnie od rodzaju nawierzchni, identycznie jak w przypadku skrzyni „Super Select”.- modele L200 wyposażone w system „Easy Select” bądź „Super Select” dodatkowo mogą korzystać z zalet, jakie daje elektronicznie sterowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Naciśnięcie przełącznika na tablicy rozdzielczej powoduje zablokowanie tylnego mechanizmu różnicowego (w zakresie prędkości do 12 km/h) w celu zapewnienia optymalnych właściwości trakcyjnych na gruntach o małej spoistości. System działa niezawodnie w trudnych warunkach i niskich temperaturach, a zawdzięcza to zastosowaniu wbudowanej struktury membranowej.- niezależne zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi typu A-arm i sprężynami śrubowymi zapewnia znakomitą stabilność na drodze i w terenie.

Funkcjonalność - nie tylko do zadań specjalnych

Zgodnie z tradycją tego modelu najnowszy pickup Mitsubishi jest pojazdem o dwojakim zastosowaniu. To starannie zaprojektowana oraz wytrzymała konstrukcja, która sprawdza się znakomicie jako narzędzie pracy i pojazd rekreacyjny, zarówno na drodze, jak i w terenie.Uniwersalność zapewniają:

CENY

CIĘŻAROWY WersjaMoc silnikaCena z rabatemMitsubishi L 2002.5 DID Invite136 KM90 990Mitsubishi L 2002.5 DID Intense136 KM98 990Mitsubishi L 2002.5 DID Intense Plus136 KM101 990Mitsubishi L 2002.5 DID Intense Plus HP178 KM106 990Mitsubishi L 2002.5 DID Instyle HP178 KM116 990Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy - 3 200 złotych;Dopłata za skrzynię automatyczną (wersje Intense Plus, Instyle) - 6 000 złotych

DANE TECHNICZNE

NadwozieSingle CabClub CabDouble CabWersjaInformInviteInviteIntenseIntense PlusIntense PlusIntense Plus/InstyleIntense Plus/InstyleSkrzynia biegów5MT5MT5MT5MT5MT4AT5MT4ATSilnikTypCzterocylindrowy, rzędowy, wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem turbodoładowany z intercooleremRodzaj paliwaolej napędowyPojemność skokowa cm32477Średnica x skok mm91,1 x 95,0Stopień sprężania17,516,5ZasilanieCommon-railMaksymalna moc kW(KM) / obr./min.100 (136) / 4000131 (178) / 4000Maksymalny moment obrotowy Nm / obr./min314 / 2000400 / 2000Pojemność zbiornika paliwa l75

Wymiary dł. x szer. x wys. mm5040 x 1750 x 17755115 x 1800 x 17805180 x 1750 x 17755180 x 1800 x 17805255 x 1800 x 17805255 x 1800 x 17805255 x 1800 x 17805255 x 1800 x 1780Wymiary przestrzeni ładunkowej dł. x szer.(między wnękami kół) x wys. mm2220 x 1470 (1085) x 4051805 x 1470 (1085) x 4051505 x 1470 (1085) x 4601505 x 1470 (1085) x 4601505 x 1470 (1085) x 4601505 x 1470 (1085) x 4601505 x 1470 (1085) x 4601505 x 1470 (1085) x 460Wysokość podłogi przestrzeni bagażowej nad poziomem jezdni mm845855845850850850850850Rozstaw osi mm3000Rozstaw kół (przód/tył) mm1505 / 15001505 / 15001505 / 15001520 / 15151520 / 15151520 / 15151520 / 15151520 / 1515Prześwit poprzeczny mm200200200205205205205205Masa własna kg17701790186018801880189018901900Ładowność kg1020-1080965-1060875-990855-970855-970855-960845-960845-950Dopuszczalna masa całkowita kg2850Promień zawracania m5,9

Prędkość maksymalna km/h167167167167167165179175Masa holowanej przyczepy (z hamulcem/ bez hamulca) kg2700 / 750SpalanieSpalanie miasto l10,510,510,610,610,611,410,311,3Spalanie poza miastem l7,07,07,17,17,18,07,48,1Spalanie średnie l8,38,38,48,48,49,38,59,3Emisja CO2 średnia g/km219,0219,0222,0222,0222,0245,0223,0245,0