Od prezentacji pierwszego Pajero minęło już prawie ćwierć wieku, a w przeciągu tych lat powstało 2,5 miliona egzemplarzy auta o tej nazwie. W Paryżu pojawi się jego nowa edycja, która bazować będzie na aktualnym modelu.
Właściwości terenowe (kąt najazdu/zjazdu/rampowy, prześwit itp.) nowego Pajero będą takie same jak dotychczas. Nowością jest stylistyka nadwozia z nowocześnie wyprofilowanym przodem, 4-cylindrowy turbodiesel common-rail o pojemności 3,2 l oraz 6-cylindrowy widlasty silnik z zapłonem iskrowym 3,8 l MIVEC.
Napęd na wszystkie koła ze skrzynią biegów Super Select 4WD-II będzie dostarczany z systemem stabilizacji toru jazdy i blokadą tylnego dyferencjału. Dzięki zmodyfikowanemu wnętrzu Pajero ma łatwiej konkurować z luksusowymi SUV Land Rovera, BMW, Mercedesa czy Audi. Takie same zadanie ma nowy, elitarny zestaw audio Rockford Acoustic z 12 głośnikami.
Produkcja odbywa się w japońskim zakładzie Mitsubishi Motors w prefekturze Gifu, dostawy do Europy rozpoczną się już w tym miesiącu, do Japonii i Australii nowość trafi w październiku.
Równolegle z premierą nowego Pajero producent zaprezentuje w Paryżu również wersję rajdową, która wystartuje w rajdzie Paryż – Dakar 2007.