Redakcja pisma doceniła walory jednostki napędowej najnowszego modelu Pajero, zastosowaną w nim przekładnię zmiany biegów, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, system elektronicznej kontroli przyczepności, jak i stylistykę, doskonałe prowadzenie wozu i łatwość jego obsługi.

- Mitsubishi Pajero CDi doskonale radzi sobie na drogach gruntowych i asfaltowych i nawet w trudnychwarunkach terenowych nie musi pracować na najwyższych obrotach - powiedział redaktor naczelny 4x4 Australia, Dean Mellor. Pajero jest zawsze trudnym i wymagającym rywalem w kolejnych edycjach plebiscytu na najlepszy pojazd z napędem na cztery koła, a Pajero CDito efekt naturalnej ewolucji modelu poprzedniego, ze zmianami w stylistyce i, co ważniejsze, istotnymi zmianami mechanicznymi.

Zdobywca tegorocznego trofeum pokonał takie modele, jak Jeep Commander CRD, Mitsubishi Pajero Exceed V6, VW Touareg V6 FSI, SsangYong Kyron XDI, Mercedes-Benz GL500, Volkswagen Touareg TD i Toyota Prado GXL D-4D (uczestnicy ścisłego finału).

Wszystkie pojazdy biorące udział w konkursie zostały przetestowane na dystansie 3500 km na terenach położonych w Nowej Południowej Walii, a ich sprawdziany odbywały się na drogach utwardzonych i nieutwardzonych, śliskich podjazdach, wielkich piaszczystych wydmach i kompletnych bezdrożach.

Do konkursu o tytuł najlepszego wozu terenowego z napędem na cztery koła przystąpić mogły tylko modele najnowsze bądź poddane gruntownej modernizacji i wprowadzone na rynek w roku 2006.

W każdym przypadku ocenie poddano pięć czynników – wartość, nowe możliwości techniczne, wytrzymałość konstrukcji, sprawność i zdolność poruszania się po australijskim buszu.

Ceny pojazdów, które znalazły się w ostatecznym finale wahały się od 40 000 do 150 000 dolarów australijskich.