GS Yuasa Corporation (Prezes Makoto Yoda, siedziba główna firmy - Minami-ku w Kioto), Mitsubishi Corporation (Prezes Yorihiko Kojima, siedziba główna firmy – Chiyoda-ku w Tokio) i Mitsubishi Motors Corporation (Prezes Osamu Masuko, siedziba główna firmy – Minato-ku w Tokio) rozpoczęły współpracę w zakresie utworzenia spółki typu joint-venture, która zajęłaby się produkcją wysoko wydajnych akumulatorów litowo-jonowych, cechujących się dużą pojemnością, przeznaczonych do pojazdów z napędem elektrycznym (EV). Uczestnicy przedsięwzięcia zamierzają uzgodnić wszelkie szczegóły i powołać do życia nową firmę w ciągu mniej więcej sześciu miesięcy.

Oczekuje się, że GS Yuasa obejmie 51procent, a MC i MMC odpowiednio 34 procent i 15 procent udziałów w spółce. Siedziba nowej firmy znajdzie się na terenie głównej siedziby GS Yusama – w Kioto. W pierwszej fazie rozwoju firmy partnerzy zainwestują 3 miliadry jenów w instalację automatycznych linii produkcyjnych w głównych zakładach produkcyjnych GS Yuasa w Kioto. Ich zdolność produkcyjna to 200 tysięcy baterii rocznie. Produkcja ruszyć ma jeszcze przed rokiem 2009.

Według prognoz zastosowanie litowo-jonowych akumulatorów o dużej pojemności wzrośnie dramatycznie w wielu branżach przemysłowych, w tym w przemyśle motoryzacyjnym. Stąd palącą sprawą jest stworzenie możliwości zaspokajania rosnącego popytu na tego typu akumulatory. GS Yuasa dysponuje zaawansowanymi technologiami w zakresie budowy akumulatorów litowo-jonowych o dużej pojemności i podejmuje intensywne działania na rzecz ich szerszego zastosowania.

Z kolei Mitsubishi Corporation ma w planach wejście na rynek producentów akumulatorów, a MMC stara się zwiększyć segment pojazdów „najczystszych”, czyli tych z napędem elektrycznym (EV). W ten sposób te trzy firmy postanowiły połączyć swój potencjał, a optymalną synergię przyniesie im utworzenie nowego przedsiębiorstwa.

Akumulatory produkowane przez spółkę powstaną na bazie produktów z serii „LIM” - cechujących się dużą pojemnością akumulatorów litowo-jonowych wytwarzanych przez GS Yuasa (obecnie jedynego producenta akumulatorów tego typu w Japonii). Ich budowa oparta na ogniwach oraz materiały zastosowane do budowy elektrod poprawiają wydatnie gęstość energii oraz gęstość mocy. Tym samym ich pojemność jest 10-ciokrotnie większa w stosunku do pojemności akumulatorówstosowanych w pojazdach z napędem hybrydowym i doskonale nadają się do zastosowania w pojazdach z napędem elektrycznym (EV).

MMC ma w planach zastosowanie ich w nowej generacji pojazdów elektrycznych ”iMiEV” (i Mitsubishi Innovative Electric Vehicle), które miałyby wejść na rynek do roku 2010. Akumulatory mogłyby być również dostarczane innym producentom pojazdów typu EV, jak i znaleźć zastosowanie w przemyśle (magazynowanie energii).

Nowe akumulatory cechuje ponadto duża szybkość w zakresie poboru i oddania energii, co odpowiada wymaganiom technicznym dotyczącym szybkiego ładowania akumulatorów, stawianym tak przez firmy branży energetycznej, jak i przez producentów pojazdów z napędem hybrydowym wyposażonych we wtyczki zapewniające możliwość ładowania ze zwykłego gniazdka (pojazdy typu P-HEV). Partnerzy spółki mają nadzieję, iż ich produkt stanie się de facto standardowym akumulatorem litowo-jonowym o dużej pojemności, a ich zdolności produkcyjne pozwolą zaspokoić rosnący popyt na ten produkt.