Decyzja Mitsubishi o zwiększeniu produkcji modelu z napędem elektrycznym i-MiEV została podjęta po pozytywnym przyjęciu auta w Wielkiej Brytanii i w innych krajach europejskich. Dostawca baterii firma Lithium Energy Japan pierwotnie miał zapewniać ich produkcję w swoim głównym zakładzie produkcyjnym w Kyoshu, jednak zwiększenie produkcji wymaga przyśpieszonej budowy nowej fabryki. W roku 2012 wystartuje więc produkcja w drugim zakładzie, którego zdolności produkcyjne wyniosą 20 tys. sztuk rocznie.
Elektromobil i-MiEV bazuje na seryjnym modelu klasy mini „i”, którego rozmiary wynoszą 3395 x 1475 x 1600 mm, a masa własna to zaledwie 1080 kg. Dzięki jednostce elektrycznej o mocy 47 kW i momencie obrotowym 180 Nm i-MiEV osiąga prędkość maksymalną 130 km/h, a średni zasięg wynosi 130 km. Mitsubishi obiecuje, że przyśpieszenie i elastyczność będą lepsze niż u wersji z silnikiem benzynowym o mocy 47 kW. W odróżnieniu od poprzednich konceptów, które posiadały silniki elektryczne w piastach kół, seryjny i-MiEV napędzany będzie tylko jednym silnikiem elektrycznym napędzającym przez skrzynię biegów i dyferencjał koła tylnej osi. Atutem takiego rozwiązania jest ponadprzeciętna przestrzeń pasażerska, gdyż baterię umieszczono przed tylną osią.
Mitsubishi od dwóch lat intensywnie testuje i-MiEV. Jesienią flota samochodów testowych powinna wyjechać na drogi stanu Kalifornia. Oceniane będzie zachowanie napędu elektrycznego w zwykłym ruchu ulicznym, a także podłączanie do sieci elektrycznej i ładowanie. Partnerem całej akcji jest Pacific Gas and Electric Company oraz Southern California Edison.
Produkcja seryjna i-MiEV rozpocznie się w kwietniu 2009. Na rynek japoński auto trafi latem przyszłego roku, w Europie pojawi się w roku 2010. Brytyjskie przedstawicielstwo marki usiłuje o to, by i-MiEV przedstawił się już w lipcu przyszłego roku podczas autosalonu w Londynie, tak by część samochodów z pierwszej serii trafiła do klientów w Wielkiej Brytanii.