W roku ubiegłym na całym kontynencie zarejestrowanych zostało 14.712.158 samochodów, co jest wynikiem gorszym o 7,8% w stosunku do roku 2007.

Popyt na nowe samochody spadł w Zachodniej Europie o 8,4%. Największy spadek odnotowano w ostatnim kwartale (-19,3% w porównaniu do czwartego kwartału 2007). Rejestracja nowych samochodów w nowych państwach członkowskich UE obniżyła się o 0,7% w 2008 r. Główny wpływ na ten rezultat miało nasilenie skutków kryzysu gospodarczego na koniec roku.

W grudniu ilość rejestracji w Europie spadła o 17,8%. To drugi najgorszy wynik w 2008 r. po 25,8% spadku w listopadzie. Grudniowy wynik był nieco zamortyzowany przez średnio dwa dni robocze więcej w całym regionie, w stosunku do listopada.

W Europie Zachodniej popyt utrzymał się na poziomie 8,4% w 2008 roku. Jedynie cztery kraje zanotowały wzrost ilości rejestracji. Były to: Finlandia (+11,2%), Portugalia (+5,7%), Belgia (+2,1%) oraz Szwajcaria (+1,0%). Sprzedaż w tych krajach zdecydowanie lepiej opierała się kryzysowi przetaczającemu się przez Europę. Islandia (-43,3%) oraz Irlandia (-18,7%) znalazły się wśród krajów notujących największe spadki. Patrząc na główne rynki, Hiszpania odnotowała w 2008 r. największy spadek rejestracji nowych samochodów w swojej historii. Również we Włoszech zarejestrowano dwucyfrowy, ujemny wynik (-13,4%), a dodatkowo w żadnym miesiącu sprzedaż nie była tam większa niż w roku poprzednim. W przypadku Wielkiej Brytanii spadek osiągnął wartość -11,3%, w Niemczech odnotowano -1,8%, a we Francji -0,7%.

Ogólne obniżenie ilości nowych samochodów przyczyniło się do ostatecznego słabego wyniku za rok 2008. W ostatnim miesiącu zeszłego roku spadki wyniosły: -61,9% w Irlandii, -49,9% w Hiszpanii, -21,2% Wielkiej Brytanii, -15,8% we Francji, -13,3% we Włoszech czy -6,6% w Niemczech. Ogólny spadek rejestracji w Europie Zachodniej wyniósł w grudniu 2008 roku 18,5%.

W nowych krajach członkowskich UE ogólna liczba rejestracji była niemal identyczna jak w roku 2008, a spadek wyniósł jedynie -0,7%. W liczbach bezwzględnych, Polska pozostała największym rynkiem, ze wzrostem sprzedaży nowych aut o 9,4% (319.965 sztuk). Liczba nowo zarejestrowanych samochodów osobowych w grudniu w Polsce wyniosła 29.654, czyli wzrosła o 11,2% w stosunku do grudnia 2007. Czechy odnotowały wzrost niewiele mniejszy, bo równy 8,4%. Z kolei Rumunia i Węgry były rynkami, gdzie nowych samochodów sprzedano o, odpowiednio, 8,7% oraz 9,2% mniej niż rok wcześniej.

Ilość rejestracji nowych aut w grudniu 2008 roku była odzwierciedleniem ogólnego spadku popytu w następstwie kryzysu gospodarczego. Spadek o 10,7% na rynkach nowych krajów członkowskich UE był najostrzejszy od 2004 roku, kiedy to ACEA objęła raportami te państwa.