/min. a obecny diesel - aż 410 Nm i to w zakresie 1800--2600 obr./min. Ten silnik nie tylko jest mocniejszy, lecz także pracuje nieporównywalnie ciszej. Stało się to możliwe m.in. dzięki udoskonaleniu techniki wtrysku i obniżeniu stopnia sprężania. Land Cruiser z nowym dieslem jest teraz pojazdem bardziej dynamicznym. Dzięki zwiększeniu momentu obrotowego znacznemu skróceniu uległ czas przyszpieszania do "setki": w autach z ręczną, 6-stopniową skrzynią biegów z 12,7 do 11,45 s, a z "automatem" z 12,6 do 11,2 s. Ciekawostką jest fakt, że Land Cruiser z "automatem" przyspiesza w krótszym czasie niż takie samo auto ze skrzynią sterowaną ręcznie. Wreszcie dobra wiadomość dla tych miłośników pojazdów terenowych, którzy lubią je używać głównie do szybkiej jazdy po dobrych drogach: nowy diesel pozwolił zwiększyć prędkość maksymalną o 10 km/h. Auto ze skrzynią automatyczną osiąga 180km/h, a z ręczną 175 km/h. Trzeba jednak ostrzec wszystkich amatorów szybkiej jazdy, że Land Cruiser z dieslem to nie auto wyścigowe i jego walory lepiej prezentują się w prawdziwie trudnym terenie. Dzięki stałemu napędowi na cztery koła, reduktorowi i możliwości blokady mostów auto pokonuje bardzo trudne przeszkody. Nie sprawia mu trudności ani podjazd pod strome wzniesienia, ani zjazd z nich, bez problemu pokonuje również przeszkody wodne. Bardzo przydatna jest funkcja DAC (Downhill Assist Control) zapewniająca samoczynne hamowanie podczas zjeżdżania ze stromizny (działa tylko przy włączonym reduktorze).
Mocniejszy diesel
Gdyby porównywać tylko moc nowego i starego silnika Diesla w Toyocie Land Cruiser, to różnice okażą się bardzo małe: dawniej rozwijał 163 KM, a teraz 166 KM. Dużo więcej zmieniło się w wartościach momentów obrotowych: poprzednik osiagał 343 Nm przy 1600 obr.