Logo

Modele studyjne

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Toyota wprowadziła na rodzimy rynek nową markę - Will. Tą nazwą firmowa-ne są także inne produkty, nie tylko auta, ale i napoje, meble itp.

Pierwszy samochód marki Will, zaprezentowany na salonie w Tokio jesienią 1999 r., sprzedawany jest od początku zeszłego roku w Japonii pod nazwą Vi. Jest to czterodrzwiowe autko miejskie o długości 3,67 m, bazujące na rozwiązaniach technicznych Toyoty Yaris. Oryginalna stylistyka i ekonomiczny silnik 1.3 16V o mocy 88 KM przyczyniły się do jego rynkowego sukcesu.Teraz kolej na drugi, większy samochód - Will VS. Sportowe kombi o długości 4,39 m zwraca uwagę - podobnie jak mniejszy brat Vi - nowatorską stylistyką nadwozia. Will VS, którego rozstaw osi 2,60 m jest równy najnowszej Toyocie Corolli (u nas od przyszłego roku), nie aspiruje do tytułu mistrza w konkurencjach typowych dla aut użytkowych, jest raczej rodzajem stylowego, pięciodrzwiowego pojazdu dla sportowo usposobionych kierowców. Will VS oferowany jest w Japonii z napędem na przednią lub obie osie i w wersjach silnikowych od 125 do 190 KM. Jego import do Europy nie jest przewidziany.PT Cruiser CabrioChrysler od lat słynie z pięknych modeli studyjnych. Niektóre z nich trafiły do seryjnej produkcji. Takim autem jest PT Cruiser, który na drogi wyjechał w zbliżonej do studium postaci, wprowadzając miłe urozmaicenie krajobrazu (także naszego). Samochód cieszy się dużym powodzeniem na świecie, uruchamiane są nowe moce produkcyjne, w tym roku na europejskie rynki trafi PT Cruiser z austriackiego Grazu.Na tym jednak nie koniec. Teraz Amerykanie postanowili wybadać, jakie byłoby zainteresowanie odkrytym wariantem PT Cruisera. Na wystawie w Nowym Jorku, która odbyła się w kwietniu, zaprezentowano studyjny kabriolet Chryslera. Jest to po wariantach GT i Panel, pokazanych w styczniu na salonie w Detroit, kolejny pokazowy model na bazie Cruisera. Amerykański koncern nie przyznaje się na razie do planów wprowadzenia do seryjnej produkcji.Studium ma lekko zmienione dwudrzwiowe nadwozie z poszerzonymi błotnikami i miękkim składanym dachem. W stosunku do samochodu seryjnego Cabrio zostało obniżone. Wszystkie te zabiegi nadały nostalgicznemu PT Cruiserowi bardziej agresywny wygląd.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: