Logo

Multijet 140 KM

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Niewątpliwą gwiazdą Alfy będzie 147 GTA, ale od początku przyszłego roku w wydzielonej z Fiata sieci sprzedaży znajdą się modele 147, 156 i Sportwagon z nowymi 16-zaworowymi silnikami Diesla 1.9 Common Rail.

Auta z dieslem, podobnie jak GTA, są wyposażony w 6-stopniową, manualną skrzynię biegów i jeszcze więcej momentu obrotowego (305 Nm) niż "ambitny sportowiec". Alfa zrobiła naprawdę olbrzymi krok do przodu - z klasycznego diesla nic już prawie nie zostało. Zamiast tego 140-konny silnik rozkręca się tak szybko, że kierowca niemal nie nadąża ze zmianą biegów. Inaczej niż podobne HDi z PSA, już przy 2,5 tys. obrotów moc wciska nas w obicia foteli. Do "setki" auto rozpędza się w 9,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 206 km/h. Spalanie ma być przy tym niewiele większe niż w dotychczasowym JTD. Gdzie tkwią więc różnice? Dotąd paliwo było wtryskiwane w dwóch fazach, teraz nawet w pięciu. Na razie nie wiadomo, ile auto będzie kosztować.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: