Auto Świat Wiadomości Aktualności Na dwóch cylindrach: nowy silnik 1.4 TSI od VW

Na dwóch cylindrach: nowy silnik 1.4 TSI od VW

Autor Piotr Szymański
Piotr Szymański

Producenci samochodów na całym świecie chcą zmniejszać emisję CO2 oraz obniżać ilość zużywanego paliwa. VW postanowił wyłączyć dwa cylindry

Na dwóch cylindrach: nowy silnik 1.4 TSI od VW
Auto Świat
Na dwóch cylindrach: nowy silnik 1.4 TSI od VW

Już od dłuższego czasu amerykańscy producenci oferowali samochody z silnikami V8, które mogły pracować na czterech cylindrach przy mniejszym obciążeniu. Teraz nadszedł czas na silnik rzędowy z Europy. Volkswagen opracował system wyłączający dwa cylindry gdy jednostka działa pod średnim lub małym obciążeniem. W ten sposób udało się zmniejszyć poziom zużycia paliwa średnio o 0.4 litra na 100 km (NEDC). Wraz z system start stop rozwiązanie to pozwala na obniżenie spalania średnio o 1 litr na 100 km.Największe korzyści uzyskujemy jadąc z równą prędkością na trzecim lub czwartym biegu z prędkością 50 km/h. Nowo opracowana jednostka spełni wymagania przyszłej normy emisji spalin EU6. Jak zapewnia producent praca na dwóch cylindrach nie oznacza utraty komfortu.

Na dwóch cylindrach: nowy silnik 1.4 TSI od VW
Na dwóch cylindrach: nowy silnik 1.4 TSI od VWŻródło: Auto Świat

Na dwóch cylindrach silnik pomiędzy 1400 obr./min., a 4000 obr./min. osiąga moment obrotowy pomiędzy pomiędzy 25 Nm, a 75 Nm. Gdy komputer otrzyma informację, o dynamiczniejszym dodaniu gazu, natychmiast włącza drugi i trzeci cylinder. Informacje o stylu jazdy są czerpane z czujników przyspieszenia oraz położenia pedału gazu.Silnik 1.4 TSI z tym systemem ma trafić do oferty VW w 2012 roku.

Autor Piotr Szymański
Piotr Szymański
Powiązane tematy: