Już od dłuższego czasu amerykańscy producenci oferowali samochody z silnikami V8, które mogły pracować na czterech cylindrach przy mniejszym obciążeniu. Teraz nadszedł czas na silnik rzędowy z Europy. Volkswagen opracował system wyłączający dwa cylindry gdy jednostka działa pod średnim lub małym obciążeniem. W ten sposób udało się zmniejszyć poziom zużycia paliwa średnio o 0.4 litra na 100 km (NEDC). Wraz z system start stop rozwiązanie to pozwala na obniżenie spalania średnio o 1 litr na 100 km.Największe korzyści uzyskujemy jadąc z równą prędkością na trzecim lub czwartym biegu z prędkością 50 km/h. Nowo opracowana jednostka spełni wymagania przyszłej normy emisji spalin EU6. Jak zapewnia producent praca na dwóch cylindrach nie oznacza utraty komfortu.

Na dwóch cylindrach: nowy silnik 1.4 TSI od VW Foto: Auto Świat
Na dwóch cylindrach: nowy silnik 1.4 TSI od VW

Na dwóch cylindrach silnik pomiędzy 1400 obr./min., a 4000 obr./min. osiąga moment obrotowy pomiędzy pomiędzy 25 Nm, a 75 Nm. Gdy komputer otrzyma informację, o dynamiczniejszym dodaniu gazu, natychmiast włącza drugi i trzeci cylinder. Informacje o stylu jazdy są czerpane z czujników przyspieszenia oraz położenia pedału gazu.Silnik 1.4 TSI z tym systemem ma trafić do oferty VW w 2012 roku.