W pucharze świata w rajdach cross-country nasza załoga, Łukasz Komornicki i Rafał Marton, należy już do ścisłej czołówki.Jeżdżący w barwach Orlen Teamu Komornicki i Marton starty w roku 2003 tradycyjnie rozpoczęli od Rajdu Dakar. Ten najsłynniejszy maraton terenowy nie jest jednak zaliczany do punktacji pucharu świata. Polacy dotarli tam do siódmego etapu. Zajmowali wówczas 20 miejsce w klasyfikacji generalnej. Niestety, ich pojazd nie zniósł trudów tego niezwykle wyczerpującego rajdu.Kolejne ich występy były już bardziej udane. W pierwszej rundzie pucharu we Włoszech Polacy zajęli wysokie szóste miejsce. Jeszcze lepiej wypadli w kolejnym starcie w Tunezji. To była znacznie dłuższa i trudniejsza impreza od Italian Baja. Za czołowe pozycje, zgodnie z regulaminem, przyznawano tam więcej punktów. W zależności od stopnia trudności imprezy mnoży się je przez odpowiedni współczynnik. Krzysztof Komornicki i Łukasz Marton w Tunezji zameldowali się na mecie na wysokim czwartym miejscu.W niżej punktowanych zawodach typu baja w Portugalii załoga Orlen Teamu musiała wycofać się po przejechaniu około 50 kilometrów ostatniego odcinka specjalnego po pechowym urwaniu się lewego tylnego koła.Ostatni start w Rajdzie Maroka zakończył się znów znakomitym wynikiem. Łukasz Komornicki doprowadził swoje Mitsubishi Pajero na piątej pozycji.Po czterech rundach Pucharu Świata, czyli po Italian Baja, Rally International de Tunisie, Baja Vodafone 1000 oraz Rallye Orpi Maroc, Krzysztof Komornicki zajmuje piąte miejsce. To ogromny sukces tego kierowcy, a trzeba pamiętać, że w tych zawodach startuje dopiero od ubiegłego roku.Klasyfikacja puchary świata po czterech rajdach: 1. Carlos Sousa (Hiszpania) Mitsubishi 77, 2. Jean-Louis Schlesser (Francja) Schlesser 55, 3. Giniel de Villiers (RPA) Nissan 45, 4. Jean-Pierre Strugo (Francja) Mercedes 36, 5. Łukasz Komornicki (Polska) Mitsubishi 33.
Galeria zdjęć
Na półmetku pucharu
Na półmetku pucharu
Na półmetku pucharu