Nowe Audi A6 powstało na modularnej platformie, która znana jest już z modelu A7 i A8. Mniejsze rodzeństwo nie otrzyma jednak przestrzennej ramy ASF, bo to znacznie podniosłoby koszty auta. Nie zabraknie jednak w nim wielu elementów z aluminium. Wymiary zewnętrzne pozostaną bez zmian, ale o 8 cm zostanie wydłużony rozstaw osi.

Według nieoficjalnych źródeł do napędu Audi A6 będą wykorzystywane cztero- i sześciocylindrowe silniki. Gama wysokoprężnych zaczyna się od 2.0 TDI o mocy 130 kW i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm, a kolejne to: sześciocylindrowy 3.0 TDI o mocy 150 kW i 400 Nm, 180 kW i 500 Nm oraz 220 kW i 650 Nm.

Jednostki benzynowe to: czterocylindrowa 2.0 TFSI o mocy 132 kW i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm, kolejna jest sześciocylindrowa (bez turbodoładowania!) 2,8 V6 FSI (150 kW, 280 Nm) i najmocniejsza z kompresorem 3,0 V6 TFSI (220 kW, 440 Nm).

O wersjach S6 i RS6 jeszcze się nie mówi, ale z dużym prawdopodobieństwem mogą one pojawić się już pod koniec 2011 roku.

Natomiast na początku 2012 roku pojawi się hybryda A6, która będzie połączeniem jednostki czterocylindrowej z silnikiem elektrycznym i ośmiostopniową przekładnią. Takie połączenie ma dać średnie zużycie paliwa na poziomie 3,0 l/100 km.