Logo

Nadmuchany Golf

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Auto pozycjonowane pomiędzy Golfem hatchbackiem i kompaktowym minivanem Touranem stylistycznie stanowi odwzorowanie tego pierwszego - niemal jednakowe ma: grill, kształt bryły nadwozia i tylnych świateł. Jest jednak od niego o 95 mm wyższe (wysokość 1580 mm) i bardziej przestronne.

Nadmuchany Golf
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Nadmuchany Golf

Oznacza to lepsze właściwości użytkowe: więcej miejsca dla pasażerów, pojemniejszy bagażnik i łatwiejszy system aranżacji siedzeń pozwalający na szybkie dostosowanie wnętrza do aktualnych potrzeb. Tylną kanapę można przesuwaćo 160 mm wzdłuż, a jej oparcie składać (dzielone 60:40). W trakcie tej czynności siedzisko automatycznie obniża się, co powoduje, że do dyspozycji otrzymujemy przestrzeń ładunkową z prawie płaską podłogą. Przy standardowym ustawieniu siedzeń pojemność bagażnika sięga 395 l, z dodatkowym schowkiem pod podłogą - 505 l, a przy rozłożonych siedzeniach maksymalnie - 1450 l.Poza ilością miejsca Plus od hatchbacka różni się także kształtem kokpitu z rozbudowaną konsolą z umieszczonym w jej górnej części kolorowym wyświetlaczem komputera, systemu audio i nawigacji satelitarnej (opcja). Nowość w tej klasie to zastosowanie diodowych (technologia LED) świateł tylnych. Opcjonalnie dostępne będą również biksenonowe reflektory przednie z funkcją aktywnego doświetlania zakrętów.Oferta pakietów wyposażeniowych będzie zbliżona do "zwykłego" Golfa, a w standardzie znajdą się takie elementy wpływające na bezpieczeństwo pasażerów, jak ABS, ESP, przednie i boczne airbagi oraz kurtyny.Z hatchbacka Plus przejmie układ jezdny oraz większość jednostek napędowych, jednak bez najmocniejszej 200--konnej 2.0 FSI zarezerwowanej dla wersji GTI. W polskich salonach sprzedaży Golf Plus powinien pojawić się pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku.W Niemczech jego cena jest o 720 euro wyższa od porównywalnej wersji silnikowo-wyposażeniowej zwykłego hatchbacka.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: