Emgrand EC7 jest już drugim modelem marki Geely, który dołączył do elitarnego grona zdobywców 5 gwiazdek. W 2009 roku sensacyjny wynik uzyskał najmniejszy model Panda. Jednocześnie wynik uzyskany przez EC 7 jest najlepszym rezultat chińskiego modelu w historii organizacji C-NCAP.

Warto jednak przypomnieć, że organizacja C-NCAP stosuje inne zasady przyznawania gwiazdek, które w Europie zmieniono w 1998 roku, np. prędkość najazdowa nadal wynosi 56 km/h zamiast 64 km/h.

Rzeczywisty wynik sedana Geely warto więc porównać z modelami europejskimi. Według chińskiej organizacji, wynik Emgranda EC7 jest niemal identyczny jaki uzyskały Skoda Fabia (45,6) i Peugeot 307 (45,5), a te modele w 2000 roku europejski Euro NCAP ocenił na 4 gwiazdki.

Rewelacyjny rezultat kompaktowego modelu spowodował, że średnia wyników wszystkich modeli Geely jest najwyższa spośród wszystkich lokalnych producentów, którzy od początku stawiali na własne doświadczenie i rozwiązania. Poza Geely także Roewe ma dwa pięciogwiazdkowe modele, 350 i 550, ale w ich przypadku konstruktorzy korzystali z rozwiązań Rovera.

Dobre wyniki crash testów pozwalają koncernowi śmielej patrzeć na zagraniczną konkurencję, dla której bezpieczeństwo już od dawna odgrywa jedną z kluczowych ról podczas projektowania auta. Dzięki takim szeroko komentowanym wynikom, Geely staje się powoli symbolem rozwoju chińskiej motoryzacji, która rozwija się nadzwyczaj szybko.

W ostatniej edycji testów zderzeniowych, próbie zostały poddane jeszcze dwa chińskie modele, Huanghai CUV (kopia Hyundaia Santa Fe) oraz Dongfeng S30, ale zdobyły one zaledwie 3 gwiazdki i wyniki w granicach 31 punktów.

Poza wymienionymi modelami marek Geely i Roewe, jedynym chińskim modelem z wynikiem 5 gwiazdek jest Chery A3.