Mimo spadku rzędu 4,7 procent Renault Clio III przejmuje prowadzenie we Francji jako najchętniej kupowany model na rynku nowych samochodów osobowych, detronizując dotychczasowego lidera, a mianowicie Peugeot 207, którego wolumen gwałtownie spada (-19,1 proc.; 8 342 sztuk). Na trzeciej pozycji ulokowało się natomiast Renault Twingo II.

Wiele zmian można zauważyć na rynku francuskim w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów osobowych za miesiąc listopad. I tak na pozycję lidera awansowało Renault Clio (-4,7 proc.; 8 498 sztuk), które dosłownie "o włos" wyprzedziło swojego odwiecznego rywala, Peugeot 207 (-19,1 proc.; 8 342 sztuk). Tymczasem jeszcze w listopadzie 2007 przewaga auta marki Peugeot nad konkurentem była bardzo wyraźna.

Zdaniem analityków, Renault Clio III zawdzięcza swój sukces m.in. ciepło przyjętej przez klientów wersji kombi (1 787 sprzedanych egzemplarzy), która w listopadzie cieszyła się większym wzięciem niż analogiczna wersja w gamie Peugeot 207 (1 294 sztuk).

Pojawienie się Renault Twingo II w czołowej trójce najchętniej kupowanych aut rynku francuskiego jest sporą niespodzianką. To sympatyczne autko zwiększyło w listopadzie sprzedaż aż o ponad 43 proc do 6 295 egzemplarzy. Specjaliści analizujący rozwój rynku podkreślają, że oferta Twingo jest dobrze dostosowana do potrzeb francuskich klientów, łącząc takie cechy jak atrakcyjna cena, silniki o umiarkowanym apetycie na paliwo, a także pełna gwarancja uzyskania przez przyszłego nabywcę specjalnej zachęty ekologicznej.

Renault Twingo wytwarzane jest obecnie na Słowenii w miejscowości Novo Mesto (wcześniej w fabryce Flins w regionie paryskim).

Na czwartej pozycji listopadowego rankingu znajdziemy model Peugeot 308 (produkowany we Francji w fabryce Sochaux). Wolumen sprzedaży wyniósł 5 542 sztuk (ponad dwa razy więcej niż w listopadzie 2007 zanotował poprzednik, Peugeot 307: 2 623 egzemplarzy).

Na piątym miejscu plasuje się tymczasem model Renault Megane III, który właśnie  wszedł na francuski rynek (dokładnie 20 listopada). Na zakup tego auta nad Sekwaną zdecydowało się w ubiegłym miesiącu aż 5 221 osób (o 40 proc. więcej niż w przypadku poprzednika).

Nadal szósty w rankingu jest natomiast Citroen C3, którego wolumen sprzedaży utrzymuje się raczej na stabilnym poziomie (-2,6 proc.; 4 823 sztuk).

Jako najwyżej sklasyfikowany model marek zagranicznych we Francji Volkswagen Polo wskakuje na siódmą pozycję listy, prawie podwajając wolumen sprzedaży głównie dzięki bonusowi ekologicznemu (+83 proc.; 4 447 sztuk).

Tymczasem dwa kolejne modele typu monospace, a mianowicie Renault Scenic oraz Citroen C4 Picasso, szybują ostro w dół po części z powodu faktu, że ich nabywcy kwalifikują się do dodatkowej opłaty ekologicznej. Oba modele zanotowały w listopadzie spadek o odpowiednio (-40,7 proc.; 3 985 sztuk) oraz (-55,2 proc.; 3 834 sztuk).

Spośród innych czołowych modeli francuskiego rynku warto wspomnieć o wynikach Peugeot 206, którego listopadowa sprzedaż zwiększyła się aż o 14,7 procent.

Na koniec kilka słów na temat wybranych aut zagranicznych marek oferowanych we Francji. Spadek sprzedaży nowego MINI (-16,3 proc.) wykorzystał Fiat 500, który w listopadzie znalazł nad Sekwaną 1 853 nabywców (+55,8 proc.). Inne szlagiery rankingu sprzedaży to m.in. Nissana Qashqai (+37,6 proc.), Citroen Berlingo (+27,7 proc.), Fiat Panda (+56,1 proc) oraz Audi A4 (+71,1 proc).