Volvo chce pobić rekord tym oto zielonym potworem. O odpowiednie osiągi ciężarówki dba 16-litrowy, podwójnie doładowany silnik wysokoprężny o mocy 1900 KM. Do tego jest jeszcze silnik elektryczny o mocy 200 KM, więc to pierwsza, wysokoprężnie-elektrycznie hybryda ciężarowa.
Ale „opływowe” nadwozie i duuuuża moc to nie wszystko. Ważna jest jeszcze niska masa, stąd odchudzona o 43 kg przednia oś oraz skrzynia biegów lżejsza o 7 kg. Ba, kierowca tego auta obiecał, że przed rekordem schudnie 20 kg, by jeszcze bardziej obniżyć masę i poprawić stosunek mocy do masy. Na razie udało mu się zrzucić połowę tego, więc do bicia rekordu jeszcze nie doszło.
Dojdzie latem, jak kierowca schudnie, przykręcą przedni zderzak i coś tam podokręcają, bo na razie, jak widać na zdjęciach, mają jeszcze sporo pracy.
Galeria zdjęć
Najszybsza hybrydowa ciężarówka świata
Najszybsza hybrydowa ciężarówka świata
Najszybsza hybrydowa ciężarówka świata
Najszybsza hybrydowa ciężarówka świata