W przyszłym roku paleta jednostek napędowych zostanie uzupełniona motorem 3.0 TDI, który wg Audi ma być najczystszym dieslem świata. Obok produkcyjnego A4 Audi zaprezentuje też studyjne auto pokazujące możliwości firmy w dziedzinie oszczędzania paliwa (systemy stop&go oraz odzyskiwania energii przy hamowaniu). Dopóki rozwiązania te nie zostaną dopracowane, rola najoszczędniejszego silnika przypadnie nowemu turbodieslowi 2.0 TDI/140 KM, wyposażonemu we wtrysk bezpośredni typu Common Rail (średnie spalanie wg producenta 5,5 l/100 km). Ceny nowego Audi A4 w Niemczech zaczynają się od 26 tys. euro.
Największa niespodzianka Audi
Sprzedaż auta rozpocznie się w listopadzie. Początkowo samochód będzie oferowany z trzema najmocniejszymi silnikami V6 (dwa TDI 190/240 KM oraz FSI o mocy 265 KM) oraz dwoma 4-cylindrowymi (TDI 143 KM, FSI 160 KM).