Rozstaw osi powiększono o 67 mm - na tylnej kanapie miejsca na nogi (i nad głowa) jest wystarczająco nawet dla osób o ponadprzeciętnym wzroście.Podobnie jak inne modele Seata także Leon ma wygodne, sprężyste i dobrze trzymające siedzenia. Zakres regualcji fotela kierowcy jest duży (także w pionie), co w połączeniu z możliwością dwupłaszczyznowej regulacji kierownicy pozwala każdemu dobrać optymalne ustawienia. Widoczność do przodu i do tyłu dobra, na boki ograniczona dość szerokimi słupkami środkowymi.W porównaniu z prototypem pokazanym w marcu na salonie w Genewie deska rozdzielcza nowego Leona wygląda skromniej - widać, że na etapie produkcji głos zabrali księgowi i nieco zaoszczędzono. Na szczęście nie odbyło się to kosztem ergonomii. Zastrzeżenia można mieć jedynie do pokrętła elektrycznej regulacji lusterek umieszczonego przy dźwigni hamulca ręcznego.Zdecydowanie na sportowoKierowcy lubiący wozić w aucie wiele drobnych przedmiotów nie będą też zadowoleni z małej liczby schowków, z których najprzydatniejsze to szuflada pod fotelem kierowcy i 3 wgłębienia na puszki i butelki w okolicy dźwigni hamulca ręcznego. Problem sprawia też załadunek cięższych walizek - próg bagażnika jest bardzo wysoki (ponad 20 cm). Zegary na desce rozdzielczej czytelne, po prawej duży prędkościomierz, na środku o połowę mniejszy obrotomierz. Komfort jazdy wysoki, choć Leon ma sportowe aspiracje, co czuje się po dość twardo zestrojonym zawieszeniu. Z przodu zastosowano tradycyjnie kolumny McPhersona, z tyłu belkę skrętną zastąpiły czteroramienne wahacze. Pozwoliło to uzyskać doskonałe trzymanie się auta drogi na prostej i na zakrętach, a jednocześnie zapewniło dobry komfort podczas jazdy po gorszej nawierzchni.Do pierwszej jazdy wybraliśmy Leona z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 102 KM - nie jest to demon prędkości i przyspieszeń, ale na drodze auto zachowuje się zupełnie przyzwoicie. Przyspieszenie do "setki" zajmuje mu 11,7 s. Auto nawet przy maksymalnych prędkościach obrotowych silnika (odcięcie następuje przy 6500 obr./min) nie jest przesadnie głośne. Prędkość podróżna na autostradzie może wynosić 150-160 km/h.
Nazywam się Leon...
Nowy Leon urósł. W porównaniu z poprzednikiem jest o 131 mm dłuższy, o 26 mm szerszy i o 19 mm wyższy.