Chiński dziennik National Business Daily opublikował informację o zbliżającym sie finale rozmów Geely w sprawie zakupu Volvo. Nabywca ma zapłacić 15,5 mld koron szwedzkich (ok. 2 mld dolarow). Ford miałby przez siedem do ośmiu lat zatrzymać jeszcze 10-15 proc. udziałów, co pomogłoby we wprowadzeniu nowych modeli marki Volvo na rynek.

Przeciwny sprzedaży jest związek zawodowy konstruktorów Volvo, który ma 1800 członków i chciałby inwestora z Europy. Szef tego związku Magnus Sundemo ma wątpliwości, czy mniej doświadczony nabywca postawi Volvo na nogi, skoro nie udało się to takiemu gigantowi jak Ford.

Także chińscy analitycy zwracają uwagę na trzy elementy ryzyka. To stosunkowo niewielki producent samochodów i wydatek 2 mld dolarów to dla niego znaczna kwota. Geely zyskałby markę, która wymaga poważnej restrukturyzacji. Kolejne wątpliwości budzi lokalizacja produkcji w przyszłości, składu kierownictwa, rozmów ze związkami i technologie.

Amerykański koncern Ford nabył szwedzką markę Volvo w 1999 roku za 6,45 mld dolarów.