Logo
WiadomościAktualnościNie tylko na piknik

Nie tylko na piknik

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Picnic nie jest modelem nowym, zadebiutował wiosną 1996 r. - najpierw w Japonii pod nazwą Ipsum.

Wkrótce potem pojawiła się wersja eksportowa Picnic, która do Europy trafiła późną jesienią '96. Od maja br. Toyota oferować go będzie polskim klientom. Wpływ na tę decyzję ma zapewne rosnąca popularność, jaką mniejsze i większe vany cieszą się także na naszym rynku.Toyota określa swój model jako swoiste połączenie konwencjonalnego kombi z komfortowym vanem. Długością 4,53 m auto przypomina Renault Espace'a (4,52 m), od VW Sharana jest krótsze o 9 cm, o 20 cm od Chryslera Voyagera. Pozostałe wymiary: szerokość 1,70 m i wysokość 1,62 m są jednak sporo mniejsze niż każdego z wymienionych vanów, co lokuje Picnic raczej pomiędzy kompaktowym Scénikiem (szer./ wys. 1,70/1,68 m) a klasycznym kombi (Avensis 1,71/1,50 m). We wnętrzu mieści się sześć osób podróżujących w trzech rzędach. Jak na nowoczesny pojazd rodzinny przystało, Picnic dysponuje elastycznie kształtowanym urządzeniem wnętrza. Dwa pierwsze dwuosobowe rzędy foteli dają się przesuwać, środkowy jest składany, trzeci - wyjmowany. Pojemność przestrzeni bagażowej rośnie ze skromnych 182 l, gdy zamontowane są wszystkie fotele, do 1177 l, gdy na pokładzie znajdują się cztery miejsca siedzące, i do 1841 l, gdy dodatkowo złożony jest środkowy rząd. Do napędzania Picnica służy umieszczony z przodu poprzecznie czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2,0 l, instalowany także w Avensis. Rozwija on moc 128 KM przy 5400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 4400 obr./min. Napęd przenoszony jest na przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej przekładni manualnej. Pozwala on na przyspieszenie Toyoty od startu do stu km w 10,8 s i osiągnięcie maksymalnej prędkości 188 km/h, przy zużyciu przeciętnie 9,2 l/100 km (dane producenta). Alternatywę stanowi 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 90 KM, który u nas nie będzie oferowany. W wyposażeniu znajdą się m.in. dwie poduszki powietrzne, ABS, klimatyzacja manualna, elektryczne podnośniki przednich szyb, elektryczna regulacja lusterek zewnętrznych, zamek centralny z pilotem, osłona przestrzeni bagażowej. To wszystko kosztować będzie 46 990 DEM.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: